  • 11. Data: 2003-05-16 12:10:33
    Temat: Re: Zaległe rachunki TPSA
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Zapytaj na prawo.podatki, tam się znają na księgowości, a temat tego
    > dotyczy bardziej niż prawa jako takiego.

    Ludzie co wy piszecie. Maja prawo wszystko "sciagac" i roszczenia
    przedawniaja sie po 3 latach. Po prostu zapomnieli albo maja balagan.
    Jak sie upomna nawet po dwoch latach i 11 miesiacach to trzeba placic.

    Ksiegowosc w zaden sposob tego nie dotyczy, bo to jest prawo cywilne
    i przedawnianie roszczen.

    Konrad

  • 12. Data: 2003-05-16 12:32:21
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ba2kd5$cqs$1@hermes.e-wro.net> Konrad vel Legislator napisał(a):

> [...]
    > Jak sie upomna nawet po dwoch latach i 11 miesiacach to trzeba placic.
    >
    > Ksiegowosc w zaden sposob tego nie dotyczy, bo to jest prawo cywilne

    Oj, dotyczy, bo z tego, co mi wiadomo, nie mają prawa wystawić faktury
    za usługę wykonaną więcej niż 3 mce temu. Co innego, gdybym nie zapłacił
    za wystawioną w terminie fakturę - wtedy do sprawy odnosi się to, o czym
    mówisz.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - Carterem do Goeteborga za 950 zł / 2 tygodnie + wydatki

  • 13. Data: 2003-05-16 13:30:37
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > za usługę wykonaną więcej niż 3 mce temu. Co innego, gdybym nie zapłacił
    > za wystawioną w terminie fakturę - wtedy do sprawy odnosi się to, o czym

    Sprawdze to (teraz nie mam za bardzo czasu), ale jestem hmm... moze nie
    przekonany, ale mam watpliwosci co do przedstawionego przez Ciebie
    stanowiska. Uwazam, ze przepisy o podatku vat nie moga (w kazdym
    razie nie powinny) uniemozliwiac dochodzenia roszczen przez wierzyciela.

    Jezeli tak by rzeczywiscie bylo, to bylo by to jakies kuriozum. Dla
    spokoju ducha wlasnego sprawdze to i dam znac.

    Konrad

    ps. wyczuwam tu jakis wplyw prawnikow-podatkowcow, ktorzy
    jak zwykle przez swoje przepisy rachunkowo/ksiegowo/podatkowe
    niszcza czystosc konstrukcji prawa cywilnego...

  • 14. Data: 2003-05-16 13:45:53
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <ba2p38$e3i$1@hermes.e-wro.net> Konrad vel Legislator napisał(a):

> [...]
    > Jezeli tak by rzeczywiscie bylo, to bylo by to jakies kuriozum. Dla
    > spokoju ducha wlasnego sprawdze to i dam znac.

    OK, jestem ciekawy co z tego wyjdzie. Ale w każdym razie nie sądzę, żeby
    taka firma jak TPSA dała się tak przez przypadek wydymać na 1260 zł.
    Na zdrowy rozum powinni wystawić faktury za cały rok (bo dlaczego akurat
    za trzy miesiące a nie za dwa lub pięć?) i dopiero ja bym się
    w razie czego starał to odkręcić uzasadniając jakimiś przepisami. Wystawili
    jednak tylko za trzy miesiące, więc świadomie odcinając się od tej kasy
    - musieli mieć jakieś podstawy, skoro nawet nie kombinowali.

    O tych trzech miesiącach słyszałem już dawno temu przy okazji dyskusji
    na temat NOMu i tego, czy będzie miał prawo wystawić faktury za
    cały okres, w którym nie brał forsy. Jak widać wystawił, ale potraktował
    sprawę jako jedną usługę zakończoną w dniu wystawienia faktury. TPSA tak
    nie postąpiła, pewnie dlatego, że wziąłbym umowę i pokazał, że cykl
    rozliczeniowy jest miesięczny i że nie umawiałem się na usługę rocznego
    użytkowania SDI, tylko na usługę cyklicznego miesięcznego użytkowania,
    wobec czego nie mają prawa mnie fakturować za tę pierwszą. NOM takiej
    umowy nie miał i mógł zamataczyć sprawę.

    Nigdy tego wszystkiego nie sprawdziłem, ale przy tylu poszlakach musi w
    tym tkwić jakieś ziarenko prawdy.

    A może chodzi o to, że korygować można faktury tylko na 3 mce wstecz? Bo
    TPSA nie wystawiła nowych faktur na samo SDI, przysłała korygujące do tych
    z normalnym rachunkiem telefonicznym. Nie wiem...

  • 15. Data: 2003-05-20 17:09:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 May 2003, Samotnik wrote:
    [...]
    >+ A może chodzi o to, że korygować można faktury tylko na 3 mce wstecz?

    Z podatkowego punktu widzenia nie :)
    Jak z konsumenckiego - nie wiem.

    pozdrowienia, Gotfryd