  • 1. Data: 2005-03-20 13:08:10
    Temat: Zalegle alimenty a koniec nauki
    Od: Crystal Ganglion <g...@n...mail.invalid>

    Ojciec ma płacić na syna alimenty. Niestety nie płaci. Syn w międzyczasie
    kończy edukację. Czy przysługują mu zaległe alimenty od ojca?

  • 2. Data: 2005-03-20 16:55:03
    Temat: Re: Zalegle alimenty a koniec nauki
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Crystal Ganglion" <g...@n...mail.invalid> napisał w
    wiadomości news:d1jsjq$s1a$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Ojciec ma płacić na syna alimenty. Niestety nie płaci. Syn w międzyczasie
    > kończy edukację. Czy przysługują mu zaległe alimenty od ojca?

    Oczywiście, przysługują mu zaległe alimenty, do końca nauki. A tak
    naprawdę do czasu, aż sąd stwierdzi wygasnięcie tego obowiązku, choć może to
    zrobić z datą wsteczną.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2005-03-20 18:27:44
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Ojciec ma płacić na syna alimenty. Niestety nie płaci. Syn w międzyczasie
    > kończy edukację. Czy przysługują mu zaległe alimenty od ojca?

    Tak, z trzech ostatnich lat, wcześniejsze się przedawniają, jeżeli bieg
    przedawnienia nie został przerwany (np. przez skierowanie do egzekucji
    komorniczej).

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 4. Data: 2005-03-20 23:07:37
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    > Tak, z trzech ostatnich lat, wcześniejsze się przedawniają, jeżeli bieg
    > przedawnienia nie został przerwany (np. przez skierowanie do egzekucji
    > komorniczej).

    Dodam jeszcze, że należą się z odsetkami. W zależności od kwoty komornik może
    tego całkiem sporo naliczyć.

  • 5. Data: 2005-03-21 12:29:41
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dodam jeszcze, że należą się z odsetkami. W zależności od kwoty komornik
    może
    > tego całkiem sporo naliczyć.

    a ja dodam, ze jeszcze moze byc problem ze sciagnieciem tej calkiem sporo
    naliczonej kwoty

    Sandra