  • 1. Data: 2004-03-05 10:35:33
    Temat: Re: Zakupy w trakcie zwolnienia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Uwaga: crosspost. Wiem że Kical posłał dwa różne wątki
    (jestem przeciw :] takiemu rozszczepianiu)

    On Thu, 4 Mar 2004, Kical wrote:
    >+ samochodow/. W trakcie pobytu na zwolnieniu lekarskim /mogla chodzic/
    >+ jej maz nabyl srodki chemiczne wykorzystywane [...]
    >+ W trakcie przeprowadzanej kontroli przez ZUS kontrolujace
    >+ zakwestionowaly takie postepowanie /nie mialy uwag do faktur
    >+ wystawionych przez operatora sieci komorkowej/.

    Ja mam inne pytanie: co spowodowało do dopuszczenia wglądu
    ZUSu w dokumenty księgowe firmy ? Widywałem na grupach *brak*
    podstaw prawnych aby "ktoś z ulicy" miał prawo wglądu w owe
    dokumenty jako powód wielu pytań "a jak to udowodnią" ?
    No i pytam: co było powodem iż ZUS zaczął "rozważać" ?

    Sama kwestia jest sporna :(, IMHO zakup o "prowadzenie
    działalności" niestety zahacza. Jak na mój gust jeśli
    nikt w firmie w danym dniu NIE PROWADZIŁ DG - no to nie
    prowadził. A jak "prowadził" to ma pech.

    >+ Podstawy prawnej, mimo prosby kontrolowanej, nie podano.

    DO CZEGO podstawy prawnej ?
    Bo ja usiłuję dojść do tego na jakiej "podstawie" firma
    ma ujawniać PIPowi/ZUSowi/... np. z kim handluje ???
    (przecież zakup proszkow do prania to tajemnica handlowa,
    czyż nie ?? :>)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 2. Data: 2004-03-05 11:39:47
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Czy jeśli w trakcie zwolnienia przypadał termin rozliczenia jakiejś składki
    albo podatku, to jest on przedłużany na pierwszy dzień po zwolnieniu?
    Jeżeli prowadzący jednoosobową działalność w trakcie zwolnienia przykładowo
    wypełnił deklarację ZUS czy inny PIT wstając z łóżka, a nie daj panie zerze
    millerze włączył będący w ewidencji środków trwałych komputer z Płatnikiem,
    to oznacza że wyłudził zasiłek?????
    JaC

  • 3. Data: 2004-03-05 12:35:41
    Od: Dan <l...@p...fm>

    In article <Pine.WNT.4.58.0403051127490.-
    73723079@Athlon.portezjan.zabrze.pl>, s...@s...com.pl says...

    > DO CZEGO podstawy prawnej ?

    Do prowadzenia kontroli. Kazdy organ zobowiazany jest do podania podstawy
    prawnej podejmowania dzialan (zwlaszcza wladczych i zwlaszcza na
    zadanie).

    > Bo ja usi?uj? doj?? do tego na jakiej "podstawie" firma
    > ma ujawnia? PIPowi/ZUSowi/... np. z kim handluje ???
    > (przecie? zakup proszkow do prania to tajemnica handlowa,
    > czy? nie ?? :>)

    To wlasnie glownie zalezy od podstawy prawnej dzialan kontrolnych.

    Dan.

  • 4. Data: 2004-03-05 12:43:32
    Temat: Odp: Zakupy w trakcie zwolnienia
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

> [...]
    zerze
    > millerze włączył będący w ewidencji środków trwałych komputer z

    Już zaczynasz kumać czego chce ZUS !!!!!!!!!
    Brawo !!!

  • 5. Data: 2004-03-05 13:00:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2004, 666 wrote:

    >+ Czy jeśli w trakcie zwolnienia przypadał termin rozliczenia jakiejś składki
    >+ albo podatku, to jest on przedłużany na pierwszy dzień po zwolnieniu?

    Nie jest. Chyba żeby prowadzący później się tłumaczył
    że się nie dało :]
    Prowadzący "ma zadbać" :), nigdzie nie napisano że ma cokolwiek
    robić "osobiście": może zatrudnić, zlecić, wynająć...

> [...]
    >+ millerze włączył będący w ewidencji środków trwałych komputer z Płatnikiem,

    Najwyraźniej :]
    To że masz "na logikę rację" - to jedno ! To że przepisy
    są jakie są...
    A problem w tym iż nie chodzi o sam "papier" (w końcu w ramach
    chorowania prowadzacy powinien się ograniczyć do zlecenia operacji
    przez biuro rachunkowe ;)) ale o faktyczny zakup.
    Ja bym się obawiał iż ZUS ma w zanadrzu argument: "to w takim
    razie Pani mąż jest osobą współpracującą, dlaczego składki Pani
    za niego nie odprowadza ?" :[

    pozdrowienia, Gotfryd