  • Data: 2006-01-04 14:28:16
    Temat: Re: Zakupy + konsekwencje
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:dpglmj$ecm$1@inews.gazeta.pl...

    > nie, sk ..o bedzie dokladnie wtedy gdy pytajacy nie pojdzie i nie powie
    > ze oszukal go (nieumyslnie) .
    > To mniejwiecej tak jak w przypadku gdy Ci pani kasjerka zamiast 100 zl
    > wyda 400 a Ty zamiast zwrocic
    > i nierazac jej na klopoty schowasz to do kieszeni i odejdziesz zadowolony
    > bo wkoncu "po odejsciu od kasy reklamacji nie uwzglednia sie" ..

    Ja Cie rozumiem, w takim wypadku kase oczywiscie bym oddal, lub zwrocil
    uwage.
    I owszem masz troche racji, ale tu nie ma mowy o skurwysynswie (choc po
    przeczytaniu reszty odpowiedzi autora watku powoli zmieniam zdanie) bo
    wszystko nastapilo nieswiadomie i obowiazkiem sprzedawcy bylo sprawdzenie
    ceny i tyle

    > przyjal bo zostal wprowadzony w blad

    Niee, o wprowadzeniu w blad mozemy mowic wtedy kiedy zostalo to zrobione
    celowo. W tym wypadku klient byl przekonany ze cena jaka podaje jest
    prawdziwa, wiec oboje byli w bledzie. Obowiazkiem sprzedawcy bylo
    sprawdzenie czy podana cena jest rzeczywiscie cena prawidlowa.

    I w tym wypadku jest roznica pomiedzy wydaniem zbyt duzej reszty, i gdy to
    widzimy i swiadomie nie zwracamy uwagi aby uzyskac korzysc a opisana
    sytuacja gdzie klient po prostu jest pewny ze podana cena jest cena
    prawidlowa.

    Jacek