    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup samochodu a poprzednie faktury??
    Date: Mon, 27 Aug 2007 16:22:06 +0200

    On Mon, 27 Aug 2007, zBoleck wrote:

    > z tego co sie orientuje to faktura jest wlasnoscia osoby, ktora kopila auto
    > i poprzedni wlasciciel nie ma obowiazku nawet pokazywania Tobie tego
    > dokumentu a tym bardziej dawania go Tobie...

    W kwestii formalnej: nie ma również obowiazku kupowania nienowego
    samochodu bez otrzymania np. kopii dowodu zakupu :)
    Co do oryginału masz rację - jak w pierwotnym poście opisano, salon
    samochód odkupił, i niewątpliwie *zachował* sobie dowód własnego
    zakupu (bo potrzebuje dla celów podatkowych a jak jest osobą prawną
    to również rachunkowych).
    Bynajmniej nie twierdzę że "trzeba". Tylko do braku obowiązku
    (pokazywania) się odniosłem. Dajmy na to (i czysto przykładowo)
    bardzo niska cena któregoś "odkupu" może być powodem rozważań
    czy samochód na pewno jest bezwypadkowy itp.

    pzdr, Gotfryd