eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad › Re: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
    From: Kuba <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup notebooka i problem z nieuczciwym sprzedawcą - prośba o porad
    Date: Sun, 23 Sep 2007 15:05:20 +0200

    Kuba pisze:

    > Witam
    >
    > Postaram się udzielić w miarę jasnej porady. Po pierwsze umowa
    > gwarancyjna to zupełna dowolność. Gwarancji udzielił ci sprzedający w
    > tym wypadku nie producent. Mając umowę gwarancyjną w ręku trzeba było
    > sprawdzić kto udziela ci gwarancji na ten sprzęt. Myślę, że tutaj nie
    > jesteś w stanie powalczyć o cokolwiek. Natomiast co do samego komputera
    > to zastanowiłbym się nad rękojmią za wady rzeczy sprzedanej.
    >
    > Art. 556 KC stanowi o odpowiedzialności sprzedającego z tytułu rękojmi
    > za wady fizyczne rzeczy sprzedanej. W definicji pojęcia zawarto
> [...]

    Po przemyśleniu sprawy z gwarancją dodam jeszcze tylko, że gdybyś żądał
    obniżenia ceny to podniósłbym na twoim miejscu fakt, że poprzez
    sprzedanie ci towaru, który nie podlega autoryzowanemu serwisowi
    zmniejszyła się jego wartość o tę dodatkową cechę.

    Uzasadniłbym to tym, że informacja o tym fakcie nie została ci
    przekazana przez sprzedawcę. Będzie się on bronił zarzutem, że nie miał
    takiego obowiązku. Pytanie brzmi czy sprzedający może sam decydować o
    tym jakie informacje podaje kupującemu i czy są one dla niego istotne??
    Wątpliwym jest też, żeby powyższa informacja była dla ciebie na tyle
    istotna żeby decydowała o zawarciu umowy sprzedaży. Poza tym ty jako
    klient kupujący sprzęt HP, nieważne czy jako konsument czy
    przedsiębiorca możesz chyba liczyć na to, że zakupiony przez ciebie
    sprzęt jest objęty autoryzowanym serwisem HP.

    Nie ukrywam, że jest to trochę naciągany pomysł, ale moim zdaniem
    informacja czy sprzęt podlega takiemu serwisowi jest istotna dla
    kupującego. A przynajmniej dla mnie by była.

    Jeśli ktoś się nie zgadza to zapraszam do dyskusji