    From: causa1980 <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup działki przez wspólnotę - Chyba sam nie dam rady :(
    Date: Tue, 26 Feb 2008 13:27:56 -0800 (PST)

    > ODP: wystarczy głosownie i udzielenie zarządowi zgody na zawarcie
    > umowy kupna nieruchomości, ale uchwała musi być w formie aktu
    > notarialnego, bowiem umowa sprzedaży nieruchomości musi mieć taką
    > formę.
    >
    > Jako taki, zarząd nie jest ustanowiony.

    Jeżeli lokali jest ponad 7 to musi być zarząd. Jeżeli nie ma to musi
    zostać ustanowiony. W przeciwnym wypadku wspólnota nie bardzo może
    działać.

    > Jest tylko uchwała większości członków wspólnoty o tym, że ustalają mnie,
    > jako pełnomocnika, do wykonania czynności zakupu działki.
    > Czy w zwiazku z tym mogę w razie czego posiadając takie pełnomocnictwo,
    > występowac w sądzie w imieniu mojej wspólnoty i nie ciągać wszystkich
    > członków aby dwóch z nich nie uczestniczyło w zakupie?

    Nie możesz. Przede wszystkim z przepisów ustawy wynika, iż wspólnotę
    reprezentuje zarząd. Natomiast zarząd może udzielić pełnomocnictwa na
    przykład adwokatowi, natomiast nie członka wspólnoty, którego oni de
    facto sami reprezentują (chyba że są jakieś inne zdania na ten temat,
    bo ja uważam, że tak właśnie jest).

    Na podstawie takiego pełnomocnictwa nie możesz zawrzeć umowy kupna
    nieruchomości, bo choćby nie jest w formie aktu notarialnego, a musi
    być.

    Ale wydaje mi się po namyśle, że sama uchwała musi być podjęta w
    formie aktu notarialnego o udzieleniu Tobie pełnomocnictwa. I chyba
    przeszłaby Twoja koncepcja. Jak się zastanowię to jeszcze napiszę coś.