  • Data: 2015-04-27 20:51:44
    Temat: Re: Zakup auta od żony - procedury i co dalej?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No ale w połowie. Więc chyba ona swoją połowę może mu darować

    przód czy tył? :)

    > i wtedy będzie cały w jego odrębnym majątku, tak?

    Nie.
    Nie da się formalnie/oficjalnie zrobić darowizny w małżeństwie jeśli nie
    dotyczy to ich majątków odrępbnych.
    Dalej połowa będzie jej, co by nie wymyślili.

    to o czm myślisz oficjalnie nazywa się rozszerzeniem lub ograniczeniem
    ustawowej wspólnoty majątkowej i załatwia się u notariusza.
    Nie mylić z intercyzą czy też umową o rozdzielności majątkowej.
    Intercyzę zawiera się przed ślubem, umowę o rozdzielności majątkowej, bo
    ślubie i dotyczy całości istniejącego jak i przyszłego majątku.
    rozszeczenie czy ograniczenie ustawowej wspólnoty majątkowej dotyczy
    konkretnej rzeczy (lub też całości majątku odrębnego jednej strony).

    Tak wiem, czasami rzeczywistość nie przystaje do teorii i panie w
    urzedach takie cuda przepuszczają i czasami zeby dopisac małżonka do
    dowodu jest łatwiej pokazać pani papierek pod nazwą umowa darowizny 10%
    własności samochodu niż przez pół dnia tłumaczyć co ma zrobić z tym
    papierkiem od natariusza, o ktorym nigdy na jednodniowym szkoleniu
    przed przyjęciem do pracy nie słyszała.