eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem › Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z
    Das Onet]
    Date: Tue, 16 Apr 2024 14:34:04 +0200
    <WHQRN.43591$Lw2.21546@fx11.ams1> <uv96p5$49n$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <eF8SN.452157$7uxe.499@fx09.ams1> <uvbmnu$cq1$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <XYmSN.452168$7uxe.440095@fx09.ams1>
    <uvdboa$s17$1$Shrek@news.chmurka.net> <u1rSN.21317$RQ2.4110@fx01.ams1>
    <uvdr07$s17$3$Shrek@news.chmurka.net> <bhvSN.70791$kt2.36392@fx13.ams1>
    <uve2c0$c4c$1$Shrek@news.chmurka.net> <7NwSN.21614$RQ2.10575@fx01.ams1>
    <uve666$c4c$4$Shrek@news.chmurka.net> <vTHSN.726$szn3.98@fx07.ams1>
    <uvft6t$aa9$1$Shrek@news.chmurka.net> <t0%SN.93278$au2.31422@fx12.ams1>
    <uviari$g76$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <MR4TN.456643$7uxe.237071@fx09.ams1>
    <1...@4...net>
    <rljTN.61022$lu2.19022@fx15.ams1>

    On Tue, 16 Apr 2024 00:09:59 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    ik_jezykowy.780.2021.01.6-R.Zarebski.pdf

    > Coś co pozwala na klasyfikację grup czy podgrup.

    > Jest od jasnej cholery. Dawałem przykład mieszkanców subkontynentu
    > indyjskiego. Są czesto duzo bardziej czarni, niz afrykańscy Murzyni. W
    > kontekscie odmiany, juz najprędzej Murzyn to ktoś o ciemnej skórze
    > pochodzący z Afryki, ale zasadniczo okreslenie w sensie informacyjnym
    > nie ma za dużo sensu. Jak postawisz czarnego kolesia z Indii czy
    > Bangladeszu obok podobnych kolorem z Afryki to różnica w pozostałych
    > cechach wygladu jest bardzo wyraźna, mimo zblizonego koloru.

    Fakt, czasem widuje takich w Polsce - ciemni/czarni bardzo, a rysy
    twarzy i włosy jakies niemurzynskie. Skąd pochodzą - nie wiem,
    moze Indie czy Bangladesz.

    No ale jak zaczniemy rasy po "rysach twarzy" tworzyć ... nie wyjdzie
    nam za dużo czy jak kto woli - głupota?
    Niemcy tam jakoś Żydów rozpoznawali, ale nie zawsze/niezbyt
    skutecznie.

    > No i jaki
    > sens mają takie dywagacje tak na codzień, poza jakimiś pracami
    > antropologicznymi? Powiesz że przyjdzie do nas dziś do pracy Murzyn czy
    > np. babka z Somali? Nic nie wnoszące informacyjnie określenie, własnie
    > dlatego, że dotyczy tylko koloru skóry.

    No - babka z Somali nie musi być czarna, a Murzyn to raczej nie babka.

    > No zgadza się. MZ bezsensownie rozdmuchany i sztucznie wytworzony
    > problem. O ile dobrze pamiętam parę dobrych lat temu jakaś bodajże
    > Nigeryjka urodzona czy wychowana w Polsce wypowiadała się, że jej to nie
    > obraża. Po paru dalszych latach zmasowanej propagandy poprawnosciowej,
    > zaczęło jej przeszkadzać.

    Być może nastąpiła tez propaganda "narodowców".
    A gdzies tam jeszcze tłumacze na angielski ... Murzyn to Negr/o ?

    J.