  • Data: 2006-03-29 08:24:43
    Temat: Re: Zakłócanie ciszy nocnej
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In the darkest hour on Wed, 29 Mar 2006 10:05:44 +0200,
    Lukasz <l...@p...onet.WYTNIJpl> screamed:
    > 1). Np. w Austrii, jak zaparkowałem przez nieuwagę w niedozwolonym miejscu,
    > to zaraz pięciu sąsiadów na mnie doniosło. Przyjechali panowie policjanci i
    > dostałem mandat. Powiedzieli, że "od rana sąsiedzi dzwonią w sprawie tego
    > samochodu". Niemcy/austriacy są dumni z takiego "kapowania". Oni o sobie
    > mówią, że obywatele współpilnują porządku z policją, i że jest to
    > wymiernikiem dojrzałego społeczeństwa.

    I jest. Usunęli szybko zawalidrogę. W ten sposób szybko można wyeliminować
    chamstwo parkujące gdziekolwiek i olewające przepisy drogowe.

    > A my o nich mówimy, że są
    > obrzydliwymi kapusiami. Bo są. I uważają to za normalne.

    Coś mi się nie chce wierzyć, że uważają za normalne to, że Wy mówicie
    o nich, że są obrzydliwymi kapusiami.

    > 2). U nas donosicielstwo na policję jest czynem godnym potępienia i kapuś
    > jest zawsze kapusiem.

    Ale to u was. U nas jak ktoś kogoś okrada itd - zawiadamiamy o tym.

    > Sam nie wiem które podejście jest lepsze. Moim zdaniem, że nasze. Jest to
    > jakaś zaleta, która wynieśliśmy z komunizmu, żeby trzymać się razem, a nie
    > wkapować sąsiada. A jeśli chodzi o społeczeństwo, to mamy odwazniejsze, bo
    > tam od razu dzwonią na policję, a u nas jednak ludzie zwracają sobie
    > nawzajem uwagę i dopiero później dzwonią na policję.

    Komunizm trochę Ci przewartościował niektóre rzeczy. Jeśli ktoś kradłby
    Ci radio z samochodu - rozumiem, że nie chciałbyś by przypadkowy świadek
    powiadamiał o tym tę wstrętną brzydką Policję? Po co "donosić" na bliźniego?

    > I w tym i w wielu rzeczach jesteśmy lepsi od Niemców i Austriaków.

    Na szczęście jest was niewielu. I normalnych Polaków w to nie mieszaj.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 10:20:28 user up 10930 days, 22:15, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Misfortune: The kind of fortune that never misses.