    From: "YOeLL" <y...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakaz wstępu na imprezę sportową- jaka podstawa prawna
    Date: 27 Oct 2005 15:07:56 +0200

    > Bardzo wiele, ale jak prowadzę sklepik to mogę nieobsługiwać prawosławnych
    > albo będąc właścicielem stadionu mogę nie wpuszczać Niemców. Taka moja wola
    > i mam do tego prawo. Chyba, że znajdziesz mi przepis prawa, który wyraźnie
    > mówi, że muszę obsługiwać wszystkich, którzy się nawiną. Czekam :)

    Z racji dość rozbieżnych informacji o interesującej mnie sprawie postanowiłem
    zapytać bezpośrednio policjanta zajmującego się głównie imprezami masowymi.
    Informacja od niego brzmi następująco: nie ma żadnej podstawy prawnej, żeby
    Iksińskiego nie wpuścić na mecz, chociaż miałby ze sobą flagi, szaliki czy inne
    atrybuty kibica w barwach, które nie odpowiadają organizatorowi.

    Oczywiście nie biorę tutaj po uwagę stanu nietrzeźwości itp.

    Wznoszone okrzyki również nie mogą byc podstawą do odmowy wejścia.

    Organizator faktycznie może PRÓBOWAĆ powoływać się na art 17a, ale niezmiernie
    trudno mu będzie udowodnić np. że okrzyki spowodują zadymę. To tak samo jak z
    udowodnieniem, że się przejechało przez skrzyżowanie na czerwonym świetle.

    Jeżeli nie udowodni swoich racji (a z automatu można przyjąć, że nie udowodni)
    podpada pod paragraf o dyskryminacji.

    Zacutuję słowa policjanta: "Organizator NIE MA PRAWA ogłosić, że nie wpuszcza
    łysych"

    Trochę się rozpisałem, ale niemniej jeszcze fraz wielkie dzięki dla tych, którzy
    zabrali głos w dyskusji.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin