    From: wirtuoz <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakaz wstępu na imprezę sportową- jaka podstawa prawna
    Date: Thu, 27 Oct 2005 00:32:51 GMT

    Bartek Gliniecki wrote:

    > shipc wyskrobał(a):

    > Podstaw nie musi mieć. Tak samo nie musi sprzedawać biletów osobom,
    > którym nie chce.

    Musi, bo zlozyl oferte.

    > Ale dlaczego? Jaki to ma związek?

    Dlatego ze dzialalnosc handlowa pociaga za soba obowiazki.

    > A jakie znaczenie ma narodowość? Wskaż przepis.

    Konstytucyjna rownosc wobec prawa. Skoro organizator nie ma prawa
    dyskryminowac, to nie moze tez robic sobie wybierania klientow.

    > Zauważ, że dyspozycja powołanego przeze mnie artykułu jest baaardzo
    > szeroka pojęciowo.

    Stad jest niewazna. A przynajmniej nie mozna jej zinterpretowac
    uniewazniajac kc w kwestii zawierania umow.

    > Można pod to podciągnąć wiele stanów faktycznych.
    > Prowokowanie innych kibiców okrzykami MOŻE spowodować zagrożenie
    > bezpieczeństwa

    I dlatego organizator ma mozliwosc i obowiazek zabezpieczenia. Nie jest
    nim odmowa wykonania umowy. Zreszta podajesz jakies niesprecyzowane
    "moze". Z kibicowaniem wiaza sie rutynowo krzyki kibicow. Czyz nie na
    tym polega ta rozrywka?

    > i organizator MOŻE takich ludzi nie wpuścić.

    Nie moze bez uzasadnionych konkretnych powodow. "Moze" nie jest
    uzasadnionym konkretnym powodem.

    > No i? Sadza się oddzielnie, ale co z tego? Nie pobiją się jak jedni na
    > drugich będą krzyczeć w obraźliwy sposób?

    Organizator ma obowiazek przewidziec szkody i im zapobiec. Zapobiezenie
    nie moze polegac na odmowie wykonania umowy.

    > Nie? A w oparciu o co tak twierdzisz? Fajnie by było jakiś przepis wskazać.

    > Może okaże się to paradoksem, ale może.

    Byc moze w Pacanowie.

    > Jeżeli twierdzisz, że jest
    > inaczej to podaj odpowiedni przepis tego zabraniający. Bo co nie jest
    > zakazane, jest dozwolone.

    O Konstytucji slyszles?