  • Data: 2013-02-23 10:45:46
    Temat: Re: Zakaz udzielania korepetycji
    Od: Maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > A kogo będzie stać na leczenie? Wiesz, ja właśnie wyszedłem ze szpitala.

    A policzyłeś ile "normalny" człowiek przez 40 lat aktywności zawodowej
    odprowadza w ramach "składki zdrowotnej"? I ile by za to mógł sobie
    fundnąć radioterapii itp (bo za naprawdę kosztowne świadczenia NFZ i tak
    nie płaci i ludzie umierają)

    > Miałem już kilka operacji, czeka mnie kolejna za miesiąc. Jedna nie
    > doszła do skutku, bo cewników po 6 tysięcy sztuka nie było. A na mnie
    > potrzebne są 3-4 takie cewniki.

    Czyli tyle, co kilkuletnie auto... Gdyby Ci te wszystkie składki zostały
    w ręce - nie byłoby Cię stać?

    > Z rok temu do prywatnej kliniki wiózł mnie taksówkarz i mówił, że się
    > zbierali na to, żeby koledze pożyczyć na operację oka, która kosztowała
    > 12 tysięcy.

    A wielu moich znajomych funduje sobie za 14.5k endoprotezę biodra, bo
    nie mają zamiaru czekać 2 lata na NFZ. Prosta kalkulacja pokazuje, że
    chodzić przez 2 lata za tyle - opłaca się.

    > Wizja Korwina, że jak ktoś nie jest piękny, młody i bogaty, to do
    > piachu, jakoś mnie nie przekonuje.

    Podeślesz cytat? Bo, wybacz, ale pierdolisz jak potrzaskany.

    System NFZ (czy jak-go zwać, oraz edukacja i wszystko inne "państwowe"),
    to ogromne, ociekające złotem koryto, do którego trzeba się tylko
    dorwać, a koneksje w sferach rządowych bardzo w tym pomagają.

    Koryto nieprzebrane, bo jak zacznie być widoczne dno, to sejm uchwali
    większe podatki albo-co, żeby znów je napełnić.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.