    From: k...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zadatek - wpłata i zobowiązania
    Date: Sun, 20 Jul 2008 12:21:36 +0200
    Sender: k...@n...onet.pl

    > Witam,
    >
    > Wpłaciłem zadatek przekazem pocztowym (życzenie usługodawcy).
    > Czy moment wpłaty zadatku to moment nadania przekazu pocztowego, czy też
    > rzeczywisty moment otrzymania pieniędzy pieniędzy przez usługodawcę?
    > Czy w takiej sytuacji (nadany przekaz) usługodawca jest związany umową?
    >
    > Pozdrawiam
    > Paweł
    >
    > --

    Jeszcze raz. Załóżmy, że mówimy o rezerwacji usługi hotelowej.
    1. Klient wysyła (poczta polska) zadatek 1 sierpnia na rezerwację od 10
    sierpnia.
    2. 7 sierpnia hotel wynajmuje zarezerwowany pokoj osobie trzeciej.
    3. Pieniadze przychodza po 7 sierpnia (poczta polska).

    Nie zgodzę się, że po wysłaniu pieniędzy są one we władaniu wysyłającego bo
    nie ma on na nie żadnego wpływu - nie może na przykład cofnąć przekazu.
    Kolejna czynność dokonana na pieniądzach może być wykonana wyłącznie przez
    adresata przekazu (przyjęcie lub nie przekazu), dlatego moim zdaniem należy
    przyjąć, że zadatek został wpłacony 1 sierpnia - no ale pewny nie jestem i
    dlatego pytam.