    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zadam przywrocenia kary smierci
    Date: Thu, 3 Jul 2003 19:00:30 +0200

    On Wed, 2 Jul 2003, Andrzej Lawa wrote:

    >+ Użytkownik "pbas" <p...@p...onet.pl> [...]
    >+ Ech... Pojedź sobie do jakiegoś radykalnie islamskiego kraju - tam właśnie
    >+ jest ten tak lubiany przez ciebie system masakrowania przestępców

    Wiesz, jest jeszcze drobiazg: *za co*.
    System w którym istnieje kara śmierci za posiadanie biblii mnie
    np. nie urządza :>, nawet jeśli jest to (chwilowy ?) przyjaciel
    popierającego demokrację USA :]
    Sądzę że "pbasa" też... ;>

    Tym razem to ty poszedłeś w demagogię :[

    [...]
    >+ Nie każdy jest takim degeneratem psychicznym, żeby czerpać
    >+ z pokazowej kaźni satysfakcję

    To nie ma być nagroda - a nauczka. Podobnie jak obowiązkowe
    oglądanie przez posiadających prawo jazdy kierowców - skutków
    wypadków drogowych.
    Przynajmniej IMO, nie wiem jak "pbas" :]

    >+ - to, że tobie się to podoba,

    Zakładasz że pbasowi się podoba ????
    Podobnie jak jemu i mi podoba się np. płacenie podatków ???!

    Weź ty coś zimnego, kawę sobie zrób...

    I przyjmij do wiadomości że ja przyjmuję do wiadomości iż
    podatki są potrzebne. No i płacę, choć IMHO zorganizowane
    u nas dobrze nie są (primo: ZA DUŻO :>)
    I *tak samo* uważam że potrzebne są publiczne "egzekucje",
    *niekoniecznie* obcinanie rąk !

    BTW: owszem, uważam że są ludzie do których nie da się dotrzeć
    inaczej niż argumentami siłowymi, dlatego za *niektóre*
    przestępstwa (a na pewno w recedywie) w tym pobicie
    i rozbój powinny być kary cielesne. Przykro mi że
    jestem zacofany i nie wyobrażam sobie iż dziesiejsze
    społeczeństwo potrafi *wszystkich* wyedukować za pomocą
    plansz i innych pomocy naukowych tudzież "programów czegoś
    tam" - IMO skutków nie widać i tyle :>
    I *taka kara* powinna być *publiczna*. Może wtedy nie
    słyszałoby się o przypadkach że ktoś komuś cytuje: "koleś,
    a wiesz za co siedziałem ? ZA POBICIE - jasne ??".

    [...]
    >+ > Glupoty opowiadasz. Nie pij osobiscie do mnie. Rownie dobrze ja moge
    >+ > stwierdzic, ze skoro przeciwnicy kary smierci sa za tym aby mordercy,
    >+ > gwalciciele i innej masci bandziory mialy sie lepiej od dzieci w domach
    >+ > dziecka,
    >+
    >+ A kto jest za taką sytuacją? Czyżbyś twierdził, że każdy przeciwnik kary
    >+ śmierci domaga się lepszych warunków życiowych dla przestępców - w
    >+ porównaniu z dziećmi z domu dziecka?

    Stwierdził stan faktyczny: ponieważ .pl popodpisywało kilka umów
    to przestępcom się pietruszka w zupie należy. A to czy mają
    ją dzieci - jest już wyłącznie sprawą ustawodawstwa krajowego :>
    Budżet jaki jest każdy widzi - z wiadomym skutkiem.

    pozdrowienia, Gotfryd