  • 31. Data: 2005-05-16 16:15:45
    Temat: Re: Zachowanie naganne dla ucznia prowadzącego blog
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:
    > Pewien uczeń założył blog, w którym umieszczono zdjęcie nauczyciela.
    > Zdjęcie zostało zrobione podczas lekcji.
    > W blogu znalazła się krytyka tegoż nauczyciela, też z "epitetami".
    > Nauczyciel uczy informatyki.
    > Uczniowi grozi ocena naganna ze sprawowania.
    > Po prostu śmieszne.

    Śmieszny to jest ten uczeń. Ocena naganna się należy - i niech się
    cieszy, że nie ma sprawy o opublikowanie wizerunku bez zezwolenia.

  • 32. Data: 2005-05-16 16:17:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    firma mm wrote:

    > The American Civil Liberties Union ogłosiła zwycięstwo po tym jak sąd
    > wydał wstępny wyrok mówiący że szkoła pogwałciła wolność słowa ucznia
    > szkoły średniej z Missouri, który to uczeń został zawieszony w prawach
    > na dziesięć dni po tym jak umieścił swoją stronę internetową która
    > krytykowała szkołę oraz jej nauczucieli. Sędzia powiedział że szkoła
    > działała sprzecznie z prawem reagując na prywatną stronę internetową
    > zawieszeniem praw ucznia.

    Primo: krytyka to jedno, a bluzgi i nieautoryzowane opublikowanie
    wizerunku do drugie.

    Secundo: a co nas tu obchodzi prawo w USA??

  • 33. Data: 2005-05-16 16:27:19
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w wiadomości
    > Ale jesli uczen siedzi w wiezieniu, a w szkole zachowuje sie OK nie
    > widze podstaw do zanizenia mu oceny. Sam mam jednego ucznia, ktory przez
    > spora czesc czasu przebywal z akladzie karnym za wlamania. Nie pchwalam
    > jego zachowania tej kwestii w zadnym razie, ale jako, ze u mnie na
    > lekcjach zachowuje sie bardzo dobrze, nigdy nie przyszlo mi do glowy by
    > obnizac mu jakiekolwiek oceny

    To jest jasne, ale nie o tym jest mowa. Czy obniżyłbyś mu ocenę,
    gdyby cały czas dokonywał (poza szkołą) włamań, czy patrzyłbyś
    jedynie na jego zachowanie w szkole?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 34. Data: 2005-05-16 16:46:00
    Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy>

    PiotRek napisał(a):
    > To jest jasne, ale nie o tym jest mowa. Czy obniżyłbyś mu ocenę,
    > gdyby cały czas dokonywał (poza szkołą) włamań, czy patrzyłbyś
    > jedynie na jego zachowanie w szkole?

    Raczej bym nie obnizyl. On za te wlamania czesto jest lapany. Zreszta
    osoby o zlym zachowaniu w zyciu codziennym bardzo czesto zachowuja sie
    tak samo w szkole i nie ma zadnych dylematow. Opisany przeze mnie uczen
    to wyjatek

    Przyklad w druga strone. Byl u nas uczen fatalny w zachowaniu, a na
    codzien byl ministrantem. Nie uratowalo go to jednak przed wyrzuceniem
    ze szkoly.

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 35. Data: 2005-05-16 17:03:03
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > ocena z danej lekcji jest za wiedze jakiej ta lekcja dotyczy w tym
    > przypadku informatyka.
    >
    > Obnizac to sobie mogl ocene z zachowania.

    sorry przewidziało mi sie

  • 36. Data: 2005-05-16 23:47:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d69v9c$97u$4@inews.gazeta.pl |<onrad
    <b...@j...bardziej.trendy> pisze:

    > Czy naganna - nie wiem. Ale za "epitety" w kierunku nauczyciela
    > obnizenie oceny jest jak najbardziej OK. To juz nie jest zwykla krytyka
    > przeciez
    Blog jest przedsięwzięciem prywatnym, niezwiazanym formalnie z instytucją
    szkoły. Stąd nie może mieć wpływu na ocenę autora jako ucznia. Jeżeli treść
    bloga narusza przepisy prawa, to nauczyciel może wszcząć postępowanie z
    powództwa cywilnego. Powody do tego daje opublikowanie wizerunku bez zgody
    zainteresowanego oraz tzw. "epitety".
    Na marginesie - jeśli istnieją dowody kto napisał bloga to trzeba sie
    zastanowić czy ten uczeń jest odważny czy głupi. ;)

    Jotte

  • 37. Data: 2005-05-17 00:05:23
    Od: poreba <d...@p...com>

    "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> niebacznie popelnil

    > Przyklad w druga strone. Byl u nas uczen fatalny w zachowaniu, a
    > na codzien byl ministrantem. Nie uratowalo go to jednak przed
    > wyrzuceniem ze szkoly.
    Co go nie uratowało? Fatalne zachowanie?
    Znam przypadek, w którym rodzice sprawili aby ich synek przestał
    być ministrantem ze względu na pewne objawy demoralizacji.
    Podkradanie księdzu proboszczowi fajek i palenie po kątach zakrystii,
    zawody w dolewaniu do mszalnego różnych paskudztw.
    Dlatego związku nie widzę... ;)

    --
    pozdo
    poreba

  • 38. Data: 2005-05-17 07:26:55
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 May 2005 01:47:08 +0200, Jotte napisał(a):

    > Blog jest przedsięwzięciem prywatnym, niezwiazanym formalnie z instytucją
    > szkoły.

    I co z tego? Świadczy jednak o "stopniu respektowania przez ucznia zasad
    współżycia społecznego i norm etycznych". Ocenianie zachowań uczniów w
    różnych sytuacjach jest realizacją _podstawowych_funkcji_szkoły_.

    Wychowanie to nie jest proces odtąd-dotąd, oderwany od otaczającej szkołę i
    uczniów rzeczywistości.

    RG

  • 39. Data: 2005-05-17 07:32:27
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Grzegorz Bednarczyk" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d6aa1h$18v$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > A przepraszam Cię bardzo, o czym my tutaj mówimy? ;)

    A przepraszam Cię bardzo, skąd miał o tym wiedziećp przy jego stanie
    zdrowia?

    --
    Masz prawo do odmowy odpowiedzi na ten post. Jeśli z prawa tego nie
    skorzystasz, wszystko co napiszesz może być użyte przeciwko Tobie.

    Pozdr.
    Leszek

  • 40. Data: 2005-05-17 10:27:26
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Grzegorz Bednarczyk" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:d6aa1h$18v$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > A przepraszam Cię bardzo, skąd miał o tym wiedziećp przy jego stanie
    > zdrowia?

    sam nie potrafisz niczego wymyslec?

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...