    From: "maros" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zabrane prawo jazdy i apelacja - prosze o pomoc!!!
    Date: Tue, 24 Feb 2004 21:25:08 +0100

    > Powyżej 0,5 promila jest przestępstwo - art 115 par. 16 KK - czyli miałeś
    > 0.05 za dużo. Wystarczyoby kilka głębszych wdechów by oczyścić płuca i byś
    > się zmieścil pod kreską.

    Kilka głębszych wdechów??? Proponuje samemu zrobić parę glębszych wdechów i
    dmuchać w alkomat, a tą historyjke między bajki włozyć!

    > Tylko na rok? to też tanio, pewnie dlatego, że złapali cię zanim zdązyłeś
    > nabroić.

    Nie miałem jak nabroić bo zaparkowałem juz auto i wysiadałem z niego.

    > Jak od wyroku upłynęło 7 miesięcy to znaczy już dawno prawomocne. I żadna
    > apelacja nie pomoże. Prawo nie przewiduje warunkowego przdterminowego
    > zwolnienia w odniesieniu do środków karnych. W zasadzie pozostało ci tylko
    > pisanie o łaskę do prezydenta.

    Tak się składa, że czas przez który jest zabrane jest liczony od momentu
    mojego zatrzymania(czyli 1 sierpnia), a wyrok był nie dawno. Pół roku
    ciągnie się zawsze sprawa! A poza tym o ile sie nie myle jest coś takiego
    jak art.560 par.1 KPK. jeśli chodzi o ułaskawienie.

    > Na pewno nie do radzcy prawnego bo oni w sprawach karnych (poza drobnymi
    > wyjątkami) nie mogą występować.

    O radcy mówie bo chodzi mi o radę i ewentualne sformułowanie pisma do sądu,
    a nie o występowanie. Bronić mogę się sam. Na sprawie też byłem bez adwokata
    więc teraz też sobie poradze. Nie mam nic do stracenia!

    Pozdrawiam
    MaroS