  • Data: 2002-09-11 12:51:15
    Temat: Re: Zabrali mi prawo rękojmii, a serwis mnie oszukał
    Od: "Lukasz" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:aln16v$q87$1@news.gazeta.pl...

    > 1. Na szczęście, gwarant nie określił expressis verbis, że nie gwarantuje
    > razie stwierdzenia wady wymiany rzeczy na nową. Co prawda przepisy prawa
    > cywilnego nie regulują dokładnie tej kwestii, ale Sąd Najwyższy w wyroku z
    > 27. 08. 1970 r. (II CR 340/70, publ. OSNC 1971/5/92) stwierdził "przy czym
    > razie wątpliwości poczytuje się (art. 577 § 1 k.c.), że gwarant jest
    > obwiązany do usunięcia wad fizycznych rzeczy lub do dostarczenia NOWEJ
    > rrzeczy".
    >
    > 2. Jeśli przyjąłeś dokument gwarancyjny do domniemywa się, że w sposób
> [...]

    uprawniony z tytulu gwarancji i oczywiscie rekojmi ma prawo wyboru z czego
    korzysta. wyjatek jest tylko jeden: w jednym czasi nie mozna korzystac z obu
    instytucji naraz. ale jesli raz co do danej wady korzystalismy z gwarancji
    /zrobiono/ to nastepnym razem co do tej samej wady mozemy sobie znow wybraz
    czy korzystamy z gwarancji czy rekojmi. po prostu nie mozna mieszac
    uprawnien wynikajacych z gwarancji i rekojmi w skrocie "troche tego troche
    tego" co do danego przypadku