eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZabezpieczenie dostawcy towarów przed innymi wierzycielami odbierającego. › Re: Zabezpieczenie dostawcy towarów przed innymi wierzycielami odbierającego.
    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zabezpieczenie dostawcy towarów przed innymi wierzycielami
    odbierającego.
    Date: Mon, 27 Oct 2003 12:35:52 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0310270408440.-41309473@k6-2.port
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Sun, 26 Oct 2003, Robert Tomasik wrote:
    > [...]
    >
    > No, do tego to już pytanie dostał Depi :) bo na mój rozum
    > to lepiej stracić towar niż popełnić przestępstwo podatkowe
    > na kwotę jego wartości :]
    > Krótko mówiąc: dobrze jeśli tak jest (że zapis nie jest
    > wiążący :)), choć niektórym wydawałoby się odwrotnie :)

    A które według Was przepisy kc, bo one sa miarodajne pod względem oceny
    oświadczen woli, wyłaczaja skuteczność pisemnych oświadczeń woli składanych
    na fakturach? Może i z punkty widzenia prawnopodatkowych przepisów
    regulujących to, jak ma wygladać faktura takie klauzule nie są jej
    elementem, ale pozostają jednak ważnym oświadczeniem woli i stanowią część
    umowy. Nespa?

    No chyba, że przekazałbyś uzyskaną cenę na konto dostawcy, ew. potrącając
    swoją prowizję jako agenta ( czy też komisanta), nespa? Powołując się nawet
    na umowę ustną. To raz. A dwa - chyba nie było mowy o sprzedażay _przed_
    zapłaceniem należności?

    > ...ale tego to nie zrozumiałem. Nijak.
    > "WŁASNOŚĆ DOSTAWCY" oznacza "tego co sprzedał", to gdzie
    > owo przywłaszczenie ?

    No właśnie nie sprzedał, ale jak napisałem powyżej nie jest to problem.

    > Problem w tym, że wtedy faktura sprzedaży towaru nie
    > dokumentowałaby sprzedaży towaru i patrz wszelkie kon-
    > sekwencje tego faktu :)

    Widzisz - jak zwykle jest problem z padatkami. Jest to, jak powtarzam przy
    każdej nadarzającej się okazji, zwyrodniała, bękarcia gałąź prawa. Tu się
    nic nie trzyma kupy od początku do końca i nawet nie staram się zgłebić tych
    bzdetów, bo sobie jeszcze nerwy napsuję i co?

    Co do faktury więc nie jestem w stanie bezwzględnie sie wypowiedzieć.
    Teoretycznie jest tak jak mówisz - nie ma sprzedaży, więc nie powinna być
    uwzględniana w rejestrze. De facto przecież nie ma też przepływu pieniądza,
    więc wydaję mi się, że należałoby takie faktury traktować jako nieważne -
    dokumentujące nieistniejącą sprzedaż, ale zawierające ważne oświadczenie
    woli dotyczące zastrzeżenia właśności. Tym bardziej, jeśli uznamy, że
    pytający działa jako agent ( może komisant? ) dla dostawcy.

    Nie tego jednak bezpośrednio dotyczyło pytanie, ale to dobrze, że jesteści
    czujni :-))))

    Depi.