    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zabawa a policjanta [pożar od petardy co w cel nie trafiła]
    Date: Fri, 13 Nov 2020 07:47:32 +0100 (CET)

    Shrek <...@w...pl> pisze:
    > Jak wszyscy zapewne wiedzą członek antify przebrany za nieuzbrojony
    > balkon sprowokował naszych patriotów, więc podpalili on mieszkanie dwa
    > pietra niżej. Ci akurat prawdopodobnie bekną, bo są pionkami a
    > potrzebny jest koziołek ofiarny, ale pobawmy się w kulsona piszącego
    > odmowę wszczęcia postępowania - jakich argumentów powinien użyć
    > kulson, co "nie popiera, ale rozumie" patriotów;)
    >
    > Zacznyjmy od najbardziej oczywistego - skoro coś podpalono, to
    > wydawałoby się oczywiste, że 163 - więc dlaczego nie? Kulsony
    > twierdzą, że 288.

    IMHO KK-288 (zniszczenie mienia) jest oczywisty i "bezproblemowy"
    choćby było nie zamierzonym efektem bo sprawcy z _jakimiś_ uszkodzeniami
    musieli/powinni się liczyć.
    IMHO KK-163 może nawet przejdzie w wyroku sądu ale _zaczynanie_
    postępowania/śledztwa od niego wyglądałoby jak Katastrofa w Ruchu
    Lądowym na Durczoka za "zwykły" wypadek drogowy.

    KK-288 : do pięciu lat _na wniosek pokrzywdzonego_
    KK-163 : do dziesięciu lat ale w wersji nieumyślnej bez ofiar w ludziach
    do pięciu

    IMHO To ze pożar był umyślny raczej+ przy kompetentnym obrońcy nie
    przejdzie w sądzie wiec bez przyszłej woli sądy do wlepienia sporo ponad
    pięć lat różnica sprowadza się teraz do "na wniosek pokrzywdzonego".
    Spodziewasz się że wniosku nie będzie? Jak nie będzie to mi prawa
    zacznie śmierdzieć pod niebiosa.

    https://statystyka.policja.pl/st/kodeks-karny/przest
    epstwa-przeciwko-1/63441,Niebezpieczenstwo-powszechn
    e-art-163.html
    https://statystyka.policja.pl/st/kodeks-karny/przest
    epstwa-przeciwko-16/63978,Zniszczenie-lub-uszkodzeni
    e-cudzej-rzeczy-art-288.html

    --
    A. Filip