  • Data: 2004-11-22 08:49:12
    Temat: Re: ZUS tytułem urodzenie dziecka
    Od: Herbi <x...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22 lis o godzinie 09:16, na pl.soc.prawo, Marek Sołtysiak
    napisał(a):

    > Ile się należy kaski kobiecie, która urodziła swoje pierwsze dziecko, jest
    > zatrudniona na całym etacie w zakłdazie powyżej 20 pracowników?

    Nic się nie należy.

    > I kto wypłaca pieniądze? ZUS, czy zakład (który potem z ZUS się rozlicza)...

    ZUS nie wypłaca pieniędzy za narodzenie dziecka.
    Może wypłacic zakłąd ubezpieczniowy (np. PZU, CU) o ile w polisie jest taki
    zapis.
    Np. w PZU jest za urodzenie dziecka otrzymujesz 20% wartości twojego
    ubezpieczenia, za zgon także osób bliskich, rodzeństwa itp itd.
    Jednak w tych przypadkach konieczna jest , jak już pisałem, polisa zawarta
    z jakimś TU.

    --
    Herbi
    22-11-2004 09:49:07