    From: "Roman Maternik" <r...@n...ru>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS - niby zalegla a oplacona skladka
    Date: Tue, 28 Apr 2009 14:12:24 +0200

    From: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Sent: Tuesday, April 28, 2009 1:45 PM

    > Dowodem wykonania przelewu jest fakt uznania rachunku wierzyciela. Skoro
    > przelew nie dotarł na konto, to znaczy, że nie został poprawnie wykonany i
    > żadne potwierdzenia wydane przez panią z okienka tego nie zmienią. Trzeba
    > przelać jeszcze raz, tym razem poprawnie, a odszkodowania dochodzić od
    > banku, który nie wykonał usługi.

    Jakim cudem miałbym dochodzić odszkodowania od banku, jeśli ten stwierdzi że
    sprawa jest tak stara że nie musi się on legitymować się żadnymi dokumentami
    z tamtego okresu?

    > Z drugiej strony - jeśli przelew faktycznie nie dotarł, to o czym tutaj
    > dyskutować? W skrajnym przypadku ZUS rozpocznie egzekucję, zainteresowany
    > złoży powództwo przeciwegzekucyjne i niech się sąd zastanawia co zrobić w
    > takiej sytuacji. Pomimo braku dokumentacji w banku-nadawcy przelewu, jeśli
    > zostanie udowodnione, że żaden przelew na konto nie dotarł, istnieje
    > możliwość pociągnięcia do odpowiedzialności banku.

    No tak, ale jak *ja* mam udowodnić że ZUS nie otrzymał mojej wpłaty? Jeśli
    otrzymam od ZUS-u potwierdzenie braku wpłaty, to czy w tym przypadku bank
    nie może powołać się przed sądem na przedawnienie?

    --
    R.