  • 11. Data: 2008-04-26 16:05:54
    Temat: Re: ZUS a student po obronie
    Od: "Koju" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > być studentką), a pracę podejmę zapewne dopiero po wakacjach, czyli
    > wrzesień/październik. I stąd moje pytania:
    > 1. czy mogę dobrowolnie w tym czasie ubezpieczyć się zdrowotne w ZUS lub
    > ewetualnie jakiejś firmie prywatnej? Chodzi o tym, bym np. w razie
    > trafienia do szpitala w nagłej sprawie nie musiała płacić za usługi
    > medyczne.
    >
    > 2. czy jeśli w czasie wakacji będę podpisywała umowy zlecenia muszę płacić
    > od nich składki do ZUS i jeśli tak, to jakie (rozumiem, że należy
    > poinformować pracodawcę, iż nie jestem już studentką i on załatwi

    Witam
    U mnie (Politechnika Warszawska) mam 4 miesiace, liczone od obrony,
    opłacania składek przez Uczelnie (zaznaczam: nie po absolutorium, a po
    obronie). Tak mi w czwartek powiedziano w dziekanacie:)

    MK

  • 12. Data: 2008-04-26 16:26:05
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Ela Wołoszyńska pisze:
    > Użytkownik "Mikaichi" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Wg regulaminu mojej uczelni (Uniwerek Warszawski), kończę studia z dniem
    > złożenia egzaminu dyplomowego. Nie ma tak dobrze - za dyplomem trzeba
    > jeszcze potem pochodzić, ale jak widzisz uczelnia się tym już nie martwi
    > niestety.
    >
    > pozdrawiam
    > Ela

    Nie wiem jak jest w regulaminie, ale prawo stanowi ze jestes "studentka"
    (czyli prace bez ZUS itd) do konca miesiaca w ktorym byla obrona (chyba
    ze cie wykresla)

  • 13. Data: 2008-04-26 16:59:40
    Od: "tHe mRuWa" <g...@D...com>

    To zarejestruj sie w urzedzie pracy.

    --
    * Pozdrawiam
    * tHe mRuWa

  • 14. Data: 2008-04-26 18:20:26
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Ela Wołoszyńska pisze:
> [...]
    > jestem na utrzymaniu mojej mamy i ona płaci za mnie składki na to
    > ubezpieczenie. Przy wykonywaniu umów - zleceń nie płacę żadnych składek

    Po skończeniu studiów przez 4 miesiące jesteś jeszcze chyba ubezpieczona,
    Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej
    finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. nr 210, poz. 2135 z
    27.09.04, art. 67, ust.),
    zdaje się art. 67.

    --
    Filip.

  • 15. Data: 2008-04-26 19:15:00
    Od: Ela Wołoszyńska <e...@y...pl>

    Użytkownik "Filip Ozimek" <f...@m...polbox.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej
    > finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. nr 210, poz. 2135 z 27.09.04,

    Faktycznie, znalazłam ten artykuł i jak najbardziej jeszcze 4 miesiące po
    obronie mam prawo do ubezpieczenia.
    Dziękuję za wiadomość. Sporo mi to ułatwia :-)

    pozdrawiam
    Ela

  • 16. Data: 2008-04-27 14:11:36
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    Ela Wołoszyńska pisze:

    > Użytkownik "Mikaichi" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > [ciach]

    > Moja mama jest emerytką i Pani w ZUS-ie stwierdziła, że to ona płaci
    > moje składki. Bądź co bądź - jeśli nawet robi to uczelnia to tym
    > bardziej z dniem obrony przestaję być studentką, a więc uczelnia (nawet
    > gdyby płaciła) to przestaje płacić za mnie składki. I z dniem obrony
    > zabierają mi legitymację, więc i w papierach i w dokumentach nie mam już
    > nic na potwierdzenie bycia studentką ;-) no i stąd te pytania,
    pare mcy temu byłem w sytuacji jak Ty

    4 miesiace od obrony jestes objeta ubezpieczeniem "z rodzica"
    potem juz nie

    zadzwon do NFZ i dowiedz sie czy sie nic nie zmieniło

    --
    pozdros
    icek