    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS: Student czy nie?
    Date: Thu, 28 May 2009 15:18:29 +0200

    Herald pisze:

    > Na podstawie jego oświadczenia.

    Wiesz gdzie urzędy maja takie oświadczenia, o ile nie ma tam "jestem
    świadomy odpowiedzialności karnej" itd plus podstawa prawna?
    Poza tym po co ścigać jakiegoś łebka, co się wybroni "ja sie nie znam,
    tak mi kazali" jak się ma przedsiębiorcę na wyciągnięcie ręki?
    A przedsiębiorca z zasady ma się znać.
    Takie mamy urocze prawo.

    Byłam świadkiem sytuacji, gdy ZUS ścigał przedsiębiorce, bo
    zleceniobiorca oświadczył nieprawdę a ZUS stwierdził, że trzeba było
    żądać kwitu z uczelni a nie na gębę wierzyć.
    I gość płacił składki z odsetkami.
    W ZUSIe mu powiedzieli, żeby cywilnie "studenta" pozywał, ich nie
    interesują umowy między stronami. To on nie odprowadził należnych
    składek i tyle.
    Jakby to była jedna umowa na 500zł to by umknęło, ale ciąg umów po kilka
    tysięcy od razu wpadł w oko.

    > Za pobranie i odprowadzenie.

    > I pozostawić np. interpretację wielkości KUP zleceniodawcy? :>

    To nie zapisujesz tego w umowach?
    Ja nie wiem, strzelanie sobie w stopę takie przyjemne jest, że tylu
    ludzi ten sport uprawia namiętnie?

    ps.

    Połowa spraw na tej liście zaczyna sie od tego że ktoś nie pomyślał.
    Tylko dlaczego z uporem maniaka piszą tacy potem "myślałem..."?
    Mitomania?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl