  • Data: 2004-02-25 21:31:54
    Temat: Re: ZNOSZENIE SIĘ WZAJEMNE ZACHOWKÓW
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jerzy Popławski" <l...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:c1j3n2$4qb$1@news.atman.pl...
> [...]

    Jeżeli nieruchomość ma dwóch współwłaścicieli a jeden z nich uważa sie za
    szefa całości i nie wpuszcza drugiego, rządzi się itd, ten pominięty
    właściciel moze domagać się "dopuszczenia do współposiadania" - czyli
    umozliwiania mu po prostu wchodzenia, mieszkania, korzystania ze swej
    własności. Widziałem kilka takich spraw, właśnie pospadkowych, gdy jeden syn
    uważał, że cały dom po ojcu jest jego i nie wpuszczał drugiego, chociaż
    dziedziczyli po połowie.

    Ostateczne zniesienie współwlasności ma miejsce wtedy, gdy współwłaściciele
    nie chcą być dlaej współwłaścicielami, i chcą rzecz podzielić. Podzielić
    można albo fizycznie (ciach na pół), albo cywilnie (sprzedać i podzielić
    kasę). Można też przyznać jednemu z obowiązkiem spłaty. Jednym słowem jak
    jeden ze współwłaścicieli chce miec cały dom niech wypłaci drugiemu połowę
    wartości.

    RF