    From: "Daniel Pyra" <d...@S...provider.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZE - słup energetyczny, którego nie chce
    Date: Sat, 11 Jun 2005 01:20:01 +0200
    <d86ngo$m1h$1@korweta.task.gda.pl> <d86nuu$t50$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@d...dom.pl> <d87dtc$lj2$2@inews.gazeta.pl>
    <s...@d...dom.pl> <d89asd$ghn$3@inews.gazeta.pl>
    <d89gnf$7qu$2@kujawiak.man.lodz.pl> <d89hmc$qs8$2@inews.gazeta.pl>
    <s...@d...dom.pl> <d8a800$i2c$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@d...dom.pl> <d8b6kf$19o$1@inews.gazeta.pl>
    <d8baat$9ed$1@nemesis.news.tpi.pl> <d8bb1l$cdt$1@inews.gazeta.pl>
    <d8bpi2$p4h$1@korweta.task.gda.pl> <d8covb$mrs$1@inews.gazeta.pl>
    <d8d4u4$98s$1@nemesis.news.tpi.pl>

    > Prosty wolny rynek - czyli kazdy kto chce moze zalozyc wlasny ZE i
    > sprzedawac prad komu chce i za ile chce. Oczywiscie jesli ja chce, to
    > moge sobie postawic swoj wlasny generator i wytwarzac prad dla siebie
    > (moze tez zrzutkowo dla okolicznych sasiadow?).

    No tak, tylko że to jest właśnie regres cywilizacyjny... Wyobrażam sobie
    całe połacie kraju, do których żaden ZE nie poprowadziłby sieci, bo to jest
    nieopłacalne. A prądu, póki co, nie da sie przekazywać bezprzewodowo.

    > Nadal uwazasz ze ZE zazyczy sobie 50000zl w ustroju niekomunistycznym?

    A czemu nie? Od Ciebie tak, od Twoich sąsiadów może brać po 5 złotych,
    sądzisz, że przyłączą się do Twojego generatorka? :-) I nie byłoby to z ich
    strony wcale postępowanie irracjonalne! Normalny dumping...

    Albo - wyobraźmy sobie, że gmina już nie chce utrzymywać drogi, która
    prowadzi w okolice Twojego domu (bo to są koszty), tylko postanawia
    sprzedać ją. Niech ktoś ją łata, odśnieża itp. Przypadkiem drogę kupuje
    Twój sąsiad, przypadkiem ten, któremu ZE nie może doprowadzić
    kabla... Jak myślisz, ile wynosiłaby taryfa, gdybyś zechciał przejechać
    JEGO drogą?

    Dobra, wystarczy, fantasmagoria :-)

    I to jest smutny fakt :-(

    Pozdr.!