    From: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [ZA POLSKĘ!!!] Fotoradary od dupy strony ... [FUT WARNING]
    Date: Fri, 20 Feb 2009 23:16:57 +0100

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Na dobrą sprawę to niszczysz nośnik danych, który rejestrruje puste klatki:)

    Niczego nie niszczę. To jest klucz. Zgodziłbym się gdybym
    sprejował. Ja go otaczam *ciepłą opieką*. Nie wiem czy jest
    ogrzewany, więc zapewniam mu odrobinę ciepła ;) ... To z miłości.

    > Może też ktoś by stwierdził, że popełniłeś:
    > Art. 85. § 1 kw. Kto samowolnie ustawia, niszczy, uszkadza, usuwa, włącza
    > lub wyłącza znak, sygnał, urządzenie ostrzegawcze lub zabezpieczające albo
    > zmienia ich położenie, zasłania je lub czyni niewidocznymi,
    > podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

    Odpadają:
    - ustawia (urządzenie/znak/sygnał/)
    - zmiana położenia (j.w.)
    - znak/sygnał/urządzenie *ostrzegawcze* i *zabezpieczające*

    > lub może
    > Art. 143. § 1. Kto ze złośliwości lub swawoli

    Pod to się łapię ;)

    > utrudnia lub uniemożliwia
    > korzystanie z urządzeń przeznaczonych do użytku publicznego

    Śmiem powątpiewać w funkcję/użyteczność publiczną foto -
    *użytkują* fotoradary jedynie służby, a nie ogół społeczeństwa
    ... ale to mogłoby być przedmiotem sporu przed sądem, tak coś czuję.

    , a w
    > szczególności uszkadza lub usuwa

    > przyrząd alarmowy

    Foto nie alarmuje

    , instalację
    > oświetleniową,

    Można by się zastanawiać czy pojęcie "oślepia niekiedy kierowcę"
    da się podciągnąć pod "oświetla" ...

    > zegar, automat, telefon, oznaczenie nazwy miejscowości,

    Na mur beton nie ma zastosowania.

    > urządzenie służące do utrzymania czystości lub ławkę,

    j.w.

    > Art. 66. § 1. Kto ze złośliwości lub swawoli, chcąc wywołać niepotrzebną
    > czynność fałszywym alarmem, informacją lub innym sposobem, wprowadza w błąd
    > instytucję użyteczności publicznej albo inny organ ochrony bezpieczeństwa,
    > porządku publicznego lub zdrowia,

    Oooo ... to jest to moim zdaniem ... zakładając, że są przepisy
    mówiące o tym, że każde zdjęcie musi wywołać skutek ...

    > podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny do 1.500 złotych.
    > § 2. Jeżeli wykroczenie spowodowało niepotrzebną czynność, można orzec
    > nawiązkę do wysokości 1.000 złotych.

    j.w.

    > Aczkolwiek po co masz zamiar robić?! Rozumiem, że jak więszkość polskich
    > kierowców uważasz, że dobry kierowca jeździ szybko, przepisy trzeba łamać
    > jak się wie kiedy i jak....

    Nie, to nie tak. Wyobraź sobie, że uważam za prawidłowe i jak
    najbardziej stosowne ustawianie fotoradarów ... w *2 miejscach*
    ... reszta, którą znam to trzepanka grosza.

    6008