    From: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Z tematu: prawo pracy.
    Date: 13 Jul 2004 09:21:20 +0200

    > było
    > tego
    > >
    > Wiesz. Jeśli będzie kilka weksli in blanco i kilka umów, to akurat - moim
    > zdaniem - średnie znaczenie ma który weksel jest do której konkretnie umowy.
    > Co to za różnica?

    A jeśli będzie kilka weksli zupełnych i jeden in blanco z umową? Załóżmy, że
    po wypełnieniu blankietu nie będzie można poznać którego weksla dotyczy umowa,
    na przykład z powodu wpisania właśnie daty wypełnienia weksla przez pracodawcę,
    a nie wystawienia (podpisania) przez pracownika? I co? Na podstawie umowy
    możnaby obalić każdy z tych weksli?

    Jeśli mamy blankiet wekslowy zaopatrzony w podpis, a nawet wpisaną nazwę
    remitenta, to umowa wekslowa nie zawsze może chronić dłużnika. Nie ma on wszak
    dowodu, że dotyczy ona konkretnie TEGO weksla. Po wypełnieniu blankietu
    wekslowego nie zawsze widać, że był on kiedyś in blanco. Weksel taki powinien
    mieć swoje jedyne charakterystyczne, niepowtarzalne cechy (przede wszystkim:
    datę podpisania, wymienienie remitenta, informację, że istnieje do niego umowa
    wekslowa itp.)

    > Trochę zbyt skomplikowane dla mnie, jak na tę porę doby. Czyli niby
    > pracodawca by wystawił weksel jako trasat, a pracownik go przyjmował. Jak
    > odeśpię, to się odniosę, ale niespecjalnie mi się to podoba, choć oczywiście
    > sprawę opłaty skarbowej załatwia.

    Pracodawca nie byłby trasatem, tylko co najwyżej trasantem. Wystawia weksel
    trasowany na zlecenie swoje własne, jako trasata wskazuje pracownika. Np.

    Za okazaniem zapłacisz na zlecenie moje własne sumę...
    podpis wystawcy: PRACODAWCA
    podpis trasata: PRACOWNIK

    Pozdrawiam!
    Liwiusz