    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Z tematu: prawo pracy.
    Date: Tue, 13 Jul 2004 00:40:20 +0200

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1781.0000073a.40f29ce8@newsgate.onet.pl...

    > Wytłumacz mi, bo nie rozumiem, w jaki sposób wpisanie na wekslu remitenta
    > uniemożliwi dalsze indosowanie?

    Zapomniałem dodać, tego "nie na zlecenie". :-) Ale to już można wyczytać z
    przywłanej przeze mnei strony.

    > Najlepszym rozwiązaniem byłoby wpisanie nazwy przedsiębiorstwa, dodanie
    > klauzuli "nie na zlecenie", wpisanie daty wystawienia (podpisania), żeby
    było
    > wiadomo, iż umowa wekslowa (mam nadzieję, że taka będzie) dotyczy właśnie
    tego
    > weksla, a nie innego, wystawionego na rzecz tego samego remitenta.

    Wiesz. Jeśli będzie kilka weksli in blanco i kilka umów, to akurat - moim
    zdaniem - średnie znaczenie ma który weksel jest do której konkretnie umowy.
    Co to za różnica?

    > Odnośnie opłaty skarbowej - obowiązek rzeczywiście ciąży na wystawcy.
    > Pracownik może to obejść podpisując jedynie akcept na wekslu trasowanym
    > wystawionym na zlecenie własne wystawcy-pracodawcy - to on będzie miał
    > obowiązek weksel doskarbić.

    Trochę zbyt skomplikowane dla mnie, jak na tę porę doby. Czyli niby
    pracodawca by wystawił weksel jako trasat, a pracownik go przyjmował. Jak
    odeśpię, to się odniosę, ale niespecjalnie mi się to podoba, choć oczywiście
    sprawę opłaty skarbowej załatwia.