    From: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Z tematu: prawo pracy.
    Date: 12 Jul 2004 16:15:05 +0200

    > Co najwyżej z ostrożności można w weksel wpisać nazwę przedsiębiorstwa, co
    > zapobiegnie ewentualnemu indosowaniu (przekazanie komuś innemu) weksla.

    Wytłumacz mi, bo nie rozumiem, w jaki sposób wpisanie na wekslu remitenta
    uniemożliwi dalsze indosowanie?

    Najlepszym rozwiązaniem byłoby wpisanie nazwy przedsiębiorstwa, dodanie
    klauzuli "nie na zlecenie", wpisanie daty wystawienia (podpisania), żeby było
    wiadomo, iż umowa wekslowa (mam nadzieję, że taka będzie) dotyczy właśnie tego
    weksla, a nie innego, wystawionego na rzecz tego samego remitenta.

    Odnośnie opłaty skarbowej - obowiązek rzeczywiście ciąży na wystawcy.
    Pracownik może to obejść podpisując jedynie akcept na wekslu trasowanym
    wystawionym na zlecenie własne wystawcy-pracodawcy - to on będzie miał
    obowiązek weksel doskarbić.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl