eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZ jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu? › Re: Z jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu?
    From: "A. Filip" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Z jakiego paragrafu powinna odpowiadać "Policyjna banda czworga" z
    ciemnej toalety Wrocławskiego komisariatu?
    Date: Sat, 27 May 2017 22:22:01 +0200 (CEST)
    <5929d996$0$648$65785112@news.neostrada.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    > W dniu 27-05-17 o 05:58, A. Filip pisze:
    [...]
    > I tu się z Tobą nie zgodzę. To, czy taser przyczynił się do śmierci
    > zatrzymanego, czy nie ma kardynalne znaczenie dla drugiego zarzutu
    > nieumyślnego spowodowania śmierci, czy nawet zabójstwa. Oczywiście tylko
    > i wyłącznie przy ustaleniu, że użyto go bezprawnie.

    IMHO W praktyce to *jak bardzo* się przyczynił może nie być kluczowe
    przy ustalania samej winy (poza początkowym użyciem w miejscu publicznym
    przy samym zatrzymaniu) ale powinno być *kluczowe* przy ustalaniu kary.

    > Nie sądzę, by biegli w ogóle interesowali się tym, ile i w jakim
    > momencie użyto tego tasera. Nie jestem lekarzem, tym nie mniej zdaje
    > się, że można jednoznacznie stwierdzić, czy facet umarł od porażenia
    > prądem, czy na skutek przedawkowania jakiś substancji chemicznych. Jeśli
    > czujesz się na siłach i dysponujesz wiedzą, to ewentualnie wdaj się w
    > polemikę z tym orzeczeniem, ale opierając się na merytorycznych
    > przesłankach, a nie "głębokim przekonaniu".

    IMHO to ile razy i jak długo był stosowany paralizator niekoniecznie
    musi być możliwe do *dokładnego* ustalenia na podstawie sekcji zwłok.
    Ja tak zakładam dopóki biegły nie napisze *wprost* inaczej podając
    publicznie swoje nazwisko. Takie wielokrotne zastosowanie jak na filmie
    z ciemnej toalety komisariatu IMHO wymaga zasięgnięcia opinii już nie
    tylko patologa (specjalisty od zwłok) ale lekarza specjalisty od żywych.

    > Ale nie mamy takiego przestępstwa. Jest wymuszenie zeznań, ale - jak już
    > pisałem - zatrzymany i to w ubikacja, raczej nie był przesłuchiwany.

    Na podstawie (tylko) filmiku [więc teoretycznie inne dowody mogą to zmienić]:
    * Były mu zadawane pytania i "policjanci" chcieli uzyskać informacje
    * Była w tym celu stosowane przemoc i znęcanie się fizyczne

    http://prawo.money.pl/kodeks/karny/czesc-szczegolna/
    rozdzial-xxx-przestepstwa-przeciwko-wymiarowi-sprawi
    edliwosci/art-246

    --
    A. Filip