  • Data: 2005-11-18 20:11:58
    Temat: Re: Z aukcji Allegro ...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rob" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:dlkjru$n2h$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > ... kupując przedmiot - powiedzmy skuter - po przez opcję KUP TERAZ
    ZA 1
    > zł .... sprzedający MA OBOWIĄZEK (biorąc pod uwagę prawo) sprzedać
    mi go
    > za 1 zł ?
    > Czy sprzedający M U S I sprzedac za taką cene jak była w opcji KUP
    > TERAZ ? Tzn czy nie moze sie "wyprzeć" się tej ceny i np ją
    podnieść?

    W praktyce brak jest skutecznych instrumentów prawnych by wymusić
    zawarcie takiej umowy. Zostają instrumenty wewnętrzne ALLEGRO, czyli
    negatywy czy zawieszenie konta.

    Natomiast z powodzeniem w wypadku próby podniesienia płatności można
    składać zawiadomienie o przestępstwie oszustwa na szkodę ALLEGRO, o
    ile w danym typie transakcji ich prowizja zależy od wysokości
    wynegocjowanej kwoty. W tej sytuacji zaniżanie kwoty w okienku "kup
    teraz" przykładowo poprzez dopisanie w treści aukcji, ze kwotę należny
    pomnożyć przez 100 jest doprowadzeniem ich do niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem poprzez wykorzystanie faktu, iż prowizje są
    obliczane automatycznie poprzez przemnożenie kwoty wylicytowanej z
    okienka przez odpowiedni współczynnik. W opisanym przeze mnie
    przykładzie należna prowizja bedzie zaniżona 100 razy. W wypadku
    skutera, który znajdzie się w dziale moto, to chyba akurat tak nie
    zadziała, bo z tego co pamiętam tam prowizja jest stała, ale proponuję
    zapytać na odpowiedniej grupie alt.pl.allegro .