  • 1. Data: 2008-02-18 00:52:14
    Temat: Wyższe ceny w nocnym sklepie
    Od: "Ziom" <z...@w...pl>

    Czy jest zgodne z prawem podwyższanie przez sklep cen artykułów w godzinach
    nocnych?

    W Gliwicach w sklepach "Piast" wprowadzono w godz. 22:00 - 6:00 wyższe ceny
    o 20% !!!

    Jest wpradzie informacja o wyższych cenach w tych godzinach, ale jakby nie
    patrzeć jest to sklep "samoobsługowy" gdzie są nalepione metki z cenami na
    artykułach i nijak mają się one z ceną "w kasie".

    Co z tym zrobić?

  • 2. Data: 2008-02-18 02:49:29
    Temat: Re: Wyższe ceny w nocnym sklepie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ziom wrote:
    > Czy jest zgodne z prawem podwy?szanie przez sklep cen artyku?ów w godzinach
    > nocnych?
    >
    > W Gliwicach w sklepach "Piast" wprowadzono w godz. 22:00 - 6:00 wy?sze ceny
    > o 20% !!!
    >
    > Jest wpradzie informacja o wy?szych cenach w tych godzinach, ale jakby nie
    > patrzeae jest to sklep "samoobs?ugowy" gdzie s? nalepione metki z cenami na
    > artyku?ach i nijak maj? sie one z cen? "w kasie".
    >
    > Co z tym zrobiae?

    Cany można sobie podwyższać, z tym, że nie może być tak, że jest inna
    cena na produkcie a inna w kasie.

  • 3. Data: 2008-02-18 06:43:26
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Mon, 18 Feb 2008 01:52:14 +0100, Ziom napisał(a):

> [...]
    > patrzeć jest to sklep "samoobsługowy" gdzie są nalepione metki z cenami na
    > artykułach i nijak mają się one z ceną "w kasie".

    Zgłosić do http://www.giih.gov.pl/ i tępić takie praktyki. Cena na półce
    musibyć taka jak w kasie, ponieważ cena na półce jest ofertą.
    Ofertą może nie być folder, ulotka, ale na półce czy naklejona na artykuł
    cena, trudno jest wykazać, że nie jest ofertą.

    Handlowcy zazwyczaj robią takie operacje, że w nocy:
    1) albo doliczają do każdego artykułu jakiś %, co raczej nie jest zbytnio w
    porządku
    2) w dzień udzielają rabatu na jakiś % - co jest bardziej w porządku
    3) doliczają do paragonu jakąś stałą opłatę opłatę nocną - i wolno im !!!

    W tym przypadku powinni raczej na metce umieszczać dwie ceny: "dzienną" i
    "nocną"

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 4. Data: 2008-02-18 07:03:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

> [...]
    > porządku
    > 2) w dzień udzielają rabatu na jakiś % - co jest bardziej w porządku

    Gdzie o uczą takiego rozumowania? Efekt ten sam, ale jedno jest w
    porządku a drugie bee?

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 5. Data: 2008-02-18 07:57:03
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 18 Feb 2008 08:03:05 +0100, Johnson napisał(a):

    > Gdzie o uczą takiego rozumowania? Efekt ten sam, ale jedno jest w
    > porządku a drugie bee?

    Ceny muszą być jasne - gdybyś do każdej musiał doliczać x% to zaraz
    UOKiK by się przyczepił, bo nie każdy klient musi umieć liczyć i sklepy
    utrudniają życie konsumentom. Można to podciągnąć pod ustawę o zwalczaniu
    nieuczciwych praktyk (czy jakoś tak, art 5 o ile dobrze pamiętam) - jeżeli
    standardem jest prezentowanie ceny końcowej X, to prezentowanie ceny Y do
    której trzeba doliczyć Z procent może być mylące - klient z rozpędu może
    kupić coś, czego cenę źle obliczył.
    W sytuacji odwrotnej, to raczej niższa cena niż widoczna nie powoduje
    że klient by zrezygnował z zakupu, więc nie narusza jego interesów.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 6. Data: 2008-02-18 10:01:05
    Od: "Ziom" <z...@w...pl>

> [...]
    > W sytuacji odwrotnej, to raczej niższa cena niż widoczna nie powoduje
    > że klient by zrezygnował z zakupu, więc nie narusza jego interesów.

    Precyzując moją wiadomość to na artykułach są ceny "dzienne". Natomiast przy
    kasie widnieje tylko informacja że w nocy obowiązują inne ceny. Nie piszą o
    ile wyższe, więc to chyba dopiero jest niedopuszczalne.

  • 7. Data: 2008-02-18 10:22:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 18 luty 2008 08:03
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fpbaja$777$1@inews.gazeta.pl>):

    > Gdzie o uczą takiego rozumowania? Efekt ten sam, ale jedno jest w
    > porządku a drugie bee?

    Efekt nie jest ten sam.

    Chodzisz, analizujesz ceny, sumujesz je, sprawdzasz na ile ci wystarczy i
    czy opłaca ci się zapłacić xzł za to, a yzł za tamto. Ostatecznie wybierasz
    towar, idziesz do kasy i....

    wersja 1.... dostajesz rabat i zostaje ci na piwo. Jesteś szczęśliwy, a poza
    tym rabat niezależnie od wysokości przyjmujesz i nie musisz nic go
    przeliczać.

    wersja 2.... musisz zapłacić więcej. Nerwowo liczysz czy za tyle jeszcze ci
    się opłaca.... Jak towar 1 to pół biedy, a co jak masz ich cały kosz? Nagle
    okazuje się, że musisz w kilka sekund podjąć decyzję. Nie wiadomo też czy
    wystarczy ci pieniędzy, więc szybko analizujesz z czego zrezygnować. Ogólna
    panika oraz stawianie pod ścianą.

    Dlatego prawo pozwala na rabaty a nie pozwala na podwyżki.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 8. Data: 2008-02-18 12:16:30
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 18 Lut, 11:22, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > Dlatego prawo pozwala na rabaty a nie pozwala na podwyżki.

    Bo cena nie ma prawa sie zmienic w drodze od polki do kasy.
    Wystawienie produktu na widok publiczny wraz z cena uwaza sie za
    oferte sprzedazy. To co cyc chce w kasie to jest juz wykroczenie i tyle

  • 9. Data: 2008-02-18 12:18:47
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 18 Lut, 11:01, "Ziom" <z...@w...pl> wrote:

    > Precyzując moją wiadomość to na artykułach są ceny "dzienne". Natomiast przy
    > kasie widnieje tylko informacja że w nocy obowiązują inne ceny. Nie piszą o
    > ile wyższe, więc to chyba dopiero jest niedopuszczalne.

    Przy kasie to moze sobie widniec wszystko. Nawet z napisem ze czarnych
    nie obslugujemy. Obowiazujaca cena jest cena widniejaca przy/na
    towarze i konioec.
    Jesli sprzedawca nabije na kase cene wyzsza niz przy produkcie to
    popelnio wykroczenie

  • 10. Data: 2008-02-18 12:20:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    castrol napisał(a):

    > Bo cena nie ma prawa sie zmienic w drodze od polki do kasy.
    > Wystawienie produktu na widok publiczny wraz z cena uwaza sie za
    > oferte sprzedazy. To co cyc chce w kasie to jest juz wykroczenie i tyle

    A co w sytuacji, kiedy:

    a) na towarze są dwie ceny
    b) w godzinach nocnych towar podaje sprzedawca

    j.