    From: kam <X#k...@w...pl.#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wystepek i wykroczenie w Prawie Budowlanym?
    Date: Mon, 31 May 2004 20:21:00 +0200
    Sender: k...@o...pl@81.210.16.254

    Wojtek Kubissa wrote:
    > Jesli to jest miesiac to chyba rzeczywiscie sprawa jest oczywista. Ale jak by
    > bylo 3 tak jak mi sie wydawalo i za ktorys z czynow byloby na przyklad "od
    > miesiaca do roku" to czy to by byl zawsze wystepek?

    No cóż, przede wszystkim to za wykroczenie nie powinno być kary
    pozbawienia wolności. Ta bowiem przewidywana jest za przestępstwa. Za
    wykroczenia jest kara aresztu, obecnie od 5 do 30 dni.
    Bez względu na to czy granica pozbawienia wolności była na 3 miesiącach
    (do czasu wejścia w życie kodeksu karnego z 1997 roku - 1 września 1998
    roku), czy jest na miesiącu (obecnie), analogicznie była ustawiona górna
    granica kary aresztu za wykroczenie. A przynajmniej powinna...

    Natomiast jeśli jest podana tylko górna granica kary pozbawienia
    wolności (jak w przepisach, o które pytałeś), to dolna wynika właśnie z
    art.7 kk - jest to miesiąc.
    Tak naprawdę problem w odróżnieniu między przestępstwem a wykroczeniem
    jest gdy sankcją jest 'grzywna albo kara ograniczenia wolności' - bez
    pozbawienia wolności czy aresztu. Wtedy bez wskazania, np. określenia
    procedury, można mieć wątpliwości czy jest to przestępstwo czy wykroczenie

    KG