  • Data: 2003-12-02 11:39:23
    Temat: Re: Wystawienie faktury za darmowy program
    Od: "bronek" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tu nie chodzi o wpisanie go do ewidencji, bo raczej to jest juz sprawa US,
    > nie dotyczy tej sprawy.
    > Chodzi o to ze klient chce _fakture_, potem sobie jej moze nigdzie nie
    > wpisywac nawet. Faktura ma nie byc na 0zl, a na przyklad na 100. I
    > przedmiotem ma byc "Linux Slackware".
    >
    > Chodzi mu o posiadanie faktu na posiadane programy.

    Aby legalnie posiadac linuksa nalezy posiadac go zgodnie z licencja GPL.
    Licencja ta zas nie wymaga faktury, pudelka, plyty i innych podobnych
    dziwactw. Jezeli dany urzad bedzie twierdzil inaczej nalezy zasugerowac mu
    zapoznanie sie z licencja GPL. Wydaje mi sie, ze do urzedników powoli bedzie
    docieral fakt, iz linuks jest darmowy.

    > Z tego co sie orientuje to taka fakture to by mu moglo FSF (Free Software
    > Foundtation) wystawic, jako posiadacz praw autorskich, a nie ja.

    FSF nie jest posiadaczem praw autorskich do linuksa. Prawa do kazdej czesci
    kodu ma ten kto go napisal, z tym ze ograniczone sa one licencja GPL.
    Mówiac w skrócie FSF stoi tylko na strazy GPL-a.

    bronek