  • 1. Data: 2004-04-05 18:28:19
    Temat: Wysokośc zachowku
    Od: "C." <b...@o...pl>

    Witam wszystkich i proszę o pomoc.W 1996 r. moja babcia zapisała mnie w
    testamencie notarialnym jako głównego spadkobiercę. Zaraz potem darowała mi
    mieszkanie. W umowie darowizny jest jasno podana wycena mieszkania zrobiona
    przez spółdzielnię.Czy zachowek będzie liczył się od tej kwoty, czy od kwoty
    na jaką mieszkanie wyceni biegły? Pytam, ponieważ mieszkanie to było w tamtym
    czasie w bardzo złym stanie i wsadziłem w nie kupę pieniędzy, więc siłą rzeczy
    nabrało wartości. Dodam jeszcze że się ożeniłem i nie mam z żoną rozdzielności
    majątkowej (jeśli to ma jakiś wpływ).

  • 2. Data: 2004-04-05 23:38:43
    Temat: Re: Wysokośc zachowku
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "C." <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    siłą rzeczy
    > nabrało wartości. Dodam jeszcze że się ożeniłem i nie mam z żoną

    a kiedy nastapilo odwarcie spadku?
    czy wogole nastapilo?
    z tego co wiem to darowizny poczynione w okresie 10 lat przed odtwarciem
    wliczaja sie do wartosci spadku
    tak mi sie wydaje ;)

    pozdro
    xmarcel

  • 3. Data: 2004-04-06 10:41:53
    Od: "andrzej" <a...@i...pl>

    Przy obliczaniu zachowku uwzględnia się darowizny dokonane przez
    spadkodawcę, o ile miały one miejsce przed upływem 10 lat przed otwarciem
    spadku. Wartođ pryedmiotu darowiynz oblicya si w-g stanu y chwili jej
    dokonania, a wg cen y chwili ustalania yachowku.
    Andryej

  • 4. Data: 2004-04-06 16:47:35
    Od: "C." <b...@o...pl>

> [...]
    > spadku. Wartođ pryedmiotu darowiynz oblicya si w-g stanu y chwili jej
    > dokonania, a wg cen y chwili ustalania yachowku.

    Witam.Wiem że oblicza się wg. stanu na czas darowizny a wg. cen na dzień
    otwarcia testamentu. Chodzi mi o to czy wogóle wycena robiona przez
    spółdzielnię (wartość zapisana w darowiznie)będzie brana pod uwagę.Bo chyba
    ciężko jest wycenić to, że mieszkanie było od tamtego czasu 4 razy
    malowane,została położona glazura,terakota,wymienione okna i cała instalacja
    wod.-kan.Do tego dochodzi też zużycie (mieszkanie ma ok. 30 lat).

  • 5. Data: 2004-04-09 19:13:45
    Od: "C." <b...@o...pl>

> [...]
    rzeczy
    > nabrało wartości. Dodam jeszcze że się ożeniłem i nie mam z żoną

    Czy ktoś mi odpowie?

  • 6. Data: 2004-04-10 08:33:24
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    C. wrote:

    > tamtym
    > rzeczy
    > rozdzielności

    > Czy ktoś mi odpowie?

    Przeciez tyle o zachowku tu bylo... chocby wczoraj...

    Zastanow sie cy jesli odrzucisz spadke testamentowy ro bedzies dalejs
    padkobierca ustawowym...

    I sprawdz, czy w takim wypadku zachowek ktory PRZYSLUGUJE innym
    daje mozliwoesc roszcena wobec CIEBIE..

    A poza tym odpowiadali ci, ze wg stanu z chwili
    darowizny a cen dzisiejszych

    Boguslaw