    From: "R De" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wysokość czynszu
    Date: Tue, 5 Jan 2010 16:20:14 +0100

    > Najpierw postaraj się opisać sytuację. Czynsz czy opłaty eksploatacyjne, a
    > może coś innego? I co to znaczy "na które według informacji, nie wiadomo
    > co się składa"? Kto jest właścicielem mieszkania?
    >
    > D.
    No po prostu świetnie. Zwróć uwagę, że każda osoba zwracająca się o pomoc w
    ramach grupy dyskusyjnej, spodziewa się odpowiedzi od osób, mających coś do
    powiedzenia w zadanym temacie. Ponieważ prosiłaś - wyjaśniam.
    Zgodnie z przepisami (UoWL) wyliczenie czynszu odbywa się według pewnych
    zasad. Po szczegóły odsyłam do UoWL. Oczywiste jest, że najemca pokrywa
    również koszty eksploatacyjne, które jednak, zgodnie z tymi samymi
    przepisami, naliczane są w pewien określony sposób. W każdym akcie prawnym
    jest zapis o tym, że ilość lokatorów, w przypadku wyposażenia lokalu w
    liczniki (np. energii, wody, gazu, itp), nie ma znaczenia. Ponadto, jeśli w
    mieszkaniu nie ma np. wodomierzy, to lokator opłaca zużycie wody - w tym
    przypadku - ryczałtem. Na przykład za 6 m3 wody miesięcznie. To znaczna
    ilość, na pewno nie wykorzystywana w praktyce normalnego, codziennego życia,
    ale tak już jest.
    Do tej pory wszystko jasne.
    W moim przypadku jest tak, że zgodnie z oświadczeniem durnej baby w biurze,
    opłatę czynszową (konkretny zapis: czynsz) podniesiono na podstawie
    doniesienia sąsiadów o przebywaniu w mieszkaniu większej liczby osób. Chcąc
    "wytestować" odpowiedzialność durnej urzędniczki, sam doniosłem, że u
    sąsiada jest również więcej osób, niż powinno być. Niestety - mój donos nie
    został uwzględniony, bo to ja. Zatem, skoro przepisy mówią, że nie można
    zmieniać czynszu, a wspólnota to robi, to narusza prawo. Tylko jak to teraz
    wykorzystać? Jak zmusić ich do powrotu do wcześniejszej stawki? To jest
    pytanie. Może zbyt skomplkowałem pierwszy post, ale nie chciałem zaśmiecać
    grupy.