    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrzuciłem byłą dziewczynę z domu i mam problem z OC :)
    Date: Tue, 28 Aug 2007 01:58:55 +0200

    On Mon, 27 Aug 2007, Johnson wrote:

    > Nie mam możliwości by sam przydzielił rzecz mniejszościowemu udziałowcowi gdy
    > strony tak nie będą obie chciały.
    > Ostatecznie sąd może zarządzić też sprzedaż rzeczy i podzielić "przygłupów" -
    > którzy nie potrafią się pogodzić i wolą stracić - pieniędzmi.

    O to mi w zasadzie szło. Czyli jak pójdą "na noże" to nie jest
    pewne, że to dziewczyna dostanie samochód.

    > Hmm.
    >
    > Według mnie można porzucić tylko całą rzecz, przedmiot materialny, a nie
    > można "porzucić" prawa. Krótko mówiąc musi to znaleźć jakiś wyraz w działaniu
    > lub zaniechaniu wobec rzeczy.
    > Wynika to ze zwrotu "porzuci".
    >
    > No ale można by nad tym dyskutować :)

    Właśnie liczę na wskazówki :)
    Argumentację co do "rzeczy" rozumiem.
    Ale przecież własność to też "prawo" :) (a można tak się go zbyć).

    > Ale nawet gdyby teoretycznie przyjąć taką możliwość to praktycznie problemy
    > będą potem, w szczególności dowodowe, z UFG no i w kontakcie z PZU

    "Oświadczam że zgodnie z art. 180 KC porzucam ...." w kilku egzemplarzach :),
    ale by się zdziwili!

    > Wydaje mi się że rozwiązanie moje jest prostsze.

    ..i sensowniejsze, nie zaprzeczam. Pisałem że w kontekście przymusowego
    zniesianie współwłasności jest to teoria.
    Ale samo w sobie - ciekawe!

    > Zresztą obowiązek ubezpieczenia OC nie jest związany z własnością lecz z
    > posiadaniem rzeczy. Trzeba by sie wiec raczej wyzbywać posiadania.

    A słusznie. Ale w takim układzie już się wyzbył (gorzej z dowodami).

    > jeśli przyjąć by możliwość porzucenia "udziału" to konsekwencją musiałoby być
    > automatyczne zwiększenie udziałów pozostałych współwłaścicieli. Nie może być
    > chyba rzeczy niczyjej tylko w 10 % :)

    :)

    > Widocznie taka była umowa z ubezpieczycielem. To strony zgodnie ustala
    > wysokość składki i nic nikomu do tego. Jak PZU to pasuje to czemu miałby się
    > tym martwić ktoś inny.

    Nie tak.
    Pytałem raczej o to, czy ubezpieczyciel mógłby postawić zarzut umyślnego
    wprowadzenia w błąd celem uzyskania korzyści materialnej, a nie czy
    interesuje to kogo innego :)

    pzdr, Gotfryd