  • Data: 2009-03-12 09:35:52
    Temat: Re: Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych [boukun w RP]
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Szerzenie nienawiści rasowej jest zakazane czy nie?

    Tak się składa że moja żona robiła magisterium z kultury żydowskiej i wydaje
    mi się że troszkę wiem o Żydach. Niestety nie przypominam sobie, żeby
    istniała rasa żydowska. Co prawda Żydzi uważają siebie za naród wybrany i
    dla mnie jako chrześcijanina także jest to fakt, przynajmniej biblijny, ale
    dalej jest tu mowa o narodzie żydowskim. Wiem też że można spotkać Żyda
    blondyna o niebieskich oczach i czarnego z kręconymi włosami i szerokim
    nosem. Właściwie można by rzec, że specyfiką tego narodu jest wielorasowość.
    Generalnie jeśli chodzi o rasy to ja osobiście rozróżniam cztery: biała,
    czarna, żółta i czerwona (ta właściwie jest podgrupą żółtej), więc właściwie
    istnieją trzy główne rasy. Do której z tych grup należą przedstawiciele
    narodu żydowskiego?
    Więc czy mam rozumieć, że zarówno Ty jak i szanowny sąd podzielacie pogląd
    Adolfa Hitlera i twierdzicie, że istnieje rasa żydowska?
    Jeśli tak to jakimi cechami psychofizycznymi byś ją scharakteryzował?
    Czy mówienie o narodzie żydowskim jako o odrębnej rasie nie jest właśnie
    przejawem rasizmu i to większym niż nazwanie kogoś żydem, często zgodnie z
    prawdą?
    Czy jak powiem, np. o Jose Torresie, ten kubańczyk to też niezawisły sąd
    może w imieniu najjaśniejszej Rzeczypospolitej nazwać mnie rasistą?
    Czy sądowi wolno na podstawie temu podobnych przesłanek orzekać o czyimś
    rasizmie?
    Czy nazwanie kogoś bezpodstawnie rasistą nie jest wykroczeniem?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz