  • 1. Data: 2004-11-06 00:40:30
    Temat: Wyrok prawomocny - jak wznowić postępowanie
    Od: "KPG" <k...@g...pl>

    Witam grupowiczów i bardzo prosze o pomoc.

    Dzisiaj dostałem pismo od komornika o "zajęciu wynagrodzenia za pracę oraz
    wierzytelności zasiłku...." które nastąpiło na podstawie tytułu wykonawczego
    z dnia 19 kwietnia 2004 i przypomniałem sobie o tej sprawie którą
    przegapiłem

    przedstawię ją ponizej:

    Kiedyś od firmy X dowiedziałem sie że prowadzona przeze mnie firma zalega
    firmie X z płatnościami.
    Olałem sprawe bo nigdy nie współpracowałem z wymienioną firmą X.
    Po kilku miesiącach otrzymałem wyrok z nakazem zapłaty w postepowaniu
    nakazowym - zapłaty na rzecz firmy X sumy jak dla mnie znacznej tj ok 2000

    Postanowiłem wybadać sprae, sprawdzić tę firmę, sprawdzić na jakiej
    podstawie domagają sie zapłąty za towar którego nigdy nie kupowałem i czego
    się dowiedziałem:
    - firma działa w branży materiałów biurowych (tio mało istotne)
    - nigdy z firmą X nie podpisałem żadnej umowy
    - faktury na podstawie których został wystawiony nakaz zapłaty NIE posiadały
    podpisu odbiorcy/osoby upoważnionej
    - firma X nie posiada w swoich dokumentach upoważnienia do wystawienia
    faktur VAT bez mojego podpisu ani innej osoby reprezentującej mnie lub firmę
    jaką prowadziłem
    - firma X nie posiada dowodów dostaw towarów przedstawionych na fakturach
    potwierdzonych czytelnymi podpisami
    - wszystko co firma X posiada to dane mojej firmy i ŻADNEGO więcej dokumentu
    z jakimkolwiek podpisem moim lub osób upoważnionych

    Po pierwsze dziwi mnie że na takiej podstawie został wystawiony nakaz
    zapłąty w postepowaniu nakazowym - ale nie jestm prawnikiem więc może sąd
    miał do tego prawo

    Po drugie nie zachowałem terminów na wniesienie sprzeciwu po otrzymaniu
    wyroku - było to troszkę spowodowane moją nieznajomoscią prawa a także
    innymi okolicznościami w moim zyciu pryuwatnym

    Teraz jestem obciążony wyrokiem z nakazem zapłąty i egzekucją komorniczą.

    Prosze o radę - czy mogę jakoś wznowić postepowanie / zaskarżyć wyrok ??
    (jeśli moje określenia są mało profesjonalne to wybaczcie ale jak mówię nie
    mam nic wspólnego z prawem tylko z informatyką;) )

    Co w chwili obecnej moge zrobić aby jakoś z tego wybrnąć. Cała sprawa mi
    śmierdzi ale tak jak mówię to nie moja branża więc moze wszystko przebiegło
    zgodnie z procedurami.

    Prosze o pomoc i z góry dziękuję wszystkim którzy zabiorą głos w tej
    sprawie.

    KPG
    k...@g...pl

  • 2. Data: 2004-11-06 01:40:36
    Temat: Re: Wyrok prawomocny - jak wznowić postępowanie
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "KPG" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > wyroku - było to troszkę spowodowane moją nieznajomoscią prawa a także
    > innymi okolicznościami w moim zyciu pryuwatnym

    Płakać się chce, jak słyszę, że taka osoba prowadzi/ła działalność
    gospodarczą. Ja rozumiem, że prawa można nie znać, bo kto by był w stanie
    się przez wszystkie akty prawne przekopać. Ale w końcu otrzymując wyrok
    nakazowy, otrzymałeś też pouczenie jak i w jakim terminie się od tego wyroku
    odwołać.... więc do [cenzura], dlaczego tego nie zrobiłeś?
    Liczyłeś, że jak ktoś Cię podał do sądu, poniósł koszty i otrzymał
    korzystny wyrok, to nie będzie mu się chciało dochodzić należności? Wg mnie
    jeśli dostałeś pouczenie nt. procedury odwołania, a dostałeś, bo jest ona na
    drukach wyroków nakazowych, to od prawomocnego wyroku się nie wymigasz.
    Można pisać wniosek do sądu o przywrócenie terminu, ale wg mnie w tym
    przypadku, nie ma co do tego żadnych podstaw. Taką podstawą mogło by być,
    gdyby np. ktoś odebrał za Ciebie pismo i Ci go w terminie nie przekazał.
    Gdybyś wskutek wypadku znalazł się w szpitalu i z tego powodu nie mógł
    złożyć odwołania. Ale jeśli jest na pokwitowaniu Twój podpis, to robi się z
    tego po prostu dramat.
    Płacić 2000 zł. za frajerstwo, to musi bardzo przykre być. :( Wyrazy
    współczucia.

  • 3. Data: 2004-11-06 07:43:58
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "KPG" <k...@g...pl> naskrobał/a w

    > Prosze o radę - czy mogę jakoś wznowić postepowanie / zaskarżyć
    > wyrok ?? (jeśli moje określenia są mało profesjonalne to wybaczcie
    > ale jak mówię nie mam nic wspólnego z prawem tylko z informatyką;) )

    KPC

    Art. 840. § 1. Dłużnik może w drodze procesu żądać pozbawienia tytułu
    wykonawczego wykonalności w całości lub części albo ograniczenia:
    1) jeżeli przeczy zdarzeniom, na których oparto wydanie klauzuli
    wykonalności;

    Art. 843. § 1. Powództwa przewidziane w dziale niniejszym wytacza się
    przed sąd rzeczowo właściwy, w którego okręgu prowadzi się egzekucję.
    § 2. Jeżeli egzekucji jeszcze nie wszczęto, powództwo o pozbawienie
    tytułu wykonawczego wykonalności wytacza się według przepisów o
    właściwości ogólnej.
    § 3. W pozwie powód powinien przytoczyć wszystkie zarzuty, jakie w tym
    czasie mógł zgłosić, pod rygorem utraty prawa korzystania z nich w
    dalszym postępowaniu.
    § 4. Sąd może na wniosek powoda zabezpieczyć powództwo przez zawieszenie
    postępowania egzekucyjnego.

    Spróbuj, może się uda.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Analfabeci muszom umzec.

  • 4. Data: 2004-11-06 09:00:38
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Goomich napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > dalszym postępowaniu.
    > § 4. Sąd może na wniosek powoda zabezpieczyć powództwo przez zawieszenie

    Chyba upadłeś na głowę. To powództwo nie może podważyć tytułu egzekucyjnego z
    argumentacją że zobowiązanie nigdy nie istniało.
    W drodze tego powództwa można zwalczać treść tytułu egzekucyjnego nie
    korzystającego z powagi rzeczy osądzonej lub zawisłości sporu (orz. SN z dnia 19
    maja 1961 r. I CR 540/60, PiP 1962, z. 5-6, s. 1089), a tytuły egzekucyjne
    chronione powagą rzeczy osądzonej lub zawisłością sporu może dłużnik
    kwestionować jedynie w powołaniu się na zdarzenia, które zaszły po ich powstaniu
    przed nadaniem tym tytułom klauzuli wykonalności (art. 786, 788, 791 k.p.c.).

    W stanie faktycznym po prostu trzeba płacić z myślą że nauka też kosztuje.
    Następnym razem nie będzie spał w toku procesu.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-11-06 09:14:00
    Od: piotrs<p...@o...pl>

    Przecież wyraźnie było w wyroku nakazowym napisane że masz 7 dni
    na sprzeciw.
    Zapłać.
    Pójdź do radcy prawnego.
    Myślę że możnaby próbować sprawy karnej o wyłudzenie; jeśli tak, to
    najpierw karna łącznie z odszkodowaniem, plus odsetki ustawowe.
    Może wypali.

    IMHO

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-11-06 10:48:41
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik KPG napisał:

> [...]
    > Olałem sprawe bo nigdy nie współpracowałem z wymienioną firmą X.
    > Po kilku miesiącach otrzymałem wyrok z nakazem zapłaty w postepowaniu
    zapewne sam nakaz zaplaty w post nakazowym
    w nakazowym to na piekne oczy nie powinien sad wydac

> [...]
    > Postanowiłem wybadać sprae, sprawdzić tę firmę, sprawdzić na jakiej
    > podstawie domagają sie zapłąty za towar którego nigdy nie kupowałem i czego

    nie trzeba bylo niczego sprawdzac, pozew z dowodami doreczony wraz z nakazem

> [...]
    >
    > Po pierwsze dziwi mnie że na takiej podstawie został wystawiony nakaz
    > zapłąty w postepowaniu nakazowym - ale nie jestm prawnikiem więc może sąd

    wynikalo z pozwu
    moze kupili wierzytelnosc od kogos

> [...]
    > (jeśli moje określenia są mało profesjonalne to wybaczcie ale jak mówię nie
    > mam nic wspólnego z prawem tylko z informatyką;) )

    mozna wznowic gdy beda podstawy do tego, np. 403 par 2 kpc

    > Co w chwili obecnej moge zrobić aby jakoś z tego wybrnąć.

    moze po tym gdy komornik sciagnie moznaby wystapic o zwrot na podstawie
    bezpodstawnego wzbogacenia
    walnalem to tak bez przemyslenia ale moze wywola dyskusje tu obecnych

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-11-06 19:13:32
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik pawap napisał(a) w wiadomości

    > moze po tym gdy komornik sciagnie moznaby wystapic o zwrot na podstawie
    > bezpodstawnego wzbogacenia
    > walnalem to tak bez przemyslenia ale moze wywola dyskusje tu obecnych

    Rzeczywiście bez przemyślenia. Po istniej podstawa wyegzekwowanego świadczenia -
    tytuł wykonawczy.

    --
    JOHNSON :)