    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrok nakazowy za zdjęcie z fotoradaru
    Date: Wed, 25 Jan 2012 14:42:21 -0600

    On 1/25/2012 2:02 PM, Marcin N wrote:

    > W swoim słowotoku zapomniałeś o rzeczy najważniejszej: przepis z par 78
    > mówi o tym, że należy wiedzieć komu użyczyło się pojazd do kierowania -
    > ale osób tych może być kilka.
    >
    > Właściciel nie ma obowiązku robić dochodzenia, kto w danej minucie
    > kierował. Wystarczy, że poda listę osób, które mogły to robić. Do
    > straży, policji lub sądu należy ustalenie sprawcy.

    wlasciciel nie ma obowiazku wiedziec kto w danej minucie kierowal.
    Nigdy czegos takiego nie napisalem.

    Co do uzyczania kilku osobom jednoczesnie, to raczej watpliwa sprawa.
    Jak sie komus daje kluczyki to raczej ciezko je wreczyc kilku osobom naraz.
    Po za tym, w twoim interesie jest aby tego nie robic bo wowczas nie
    jestes w stanie wskazac komu samochod dales. A masz taki obowiazek.

    Reszta zalezy od sedziow.
    Jednym wskazanie rozsadnej ilosci osob wystarcza.
    Inni twierdza, ze wskazanie kilku osob nie jest wypelnieniem nakazu
    wynikajacego z art 78 PORD i maja cie w czterech literach.