    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrok nakazowy za zdjęcie z fotoradaru
    Date: Tue, 24 Jan 2012 22:39:20 +0100

    Użytkownik "Piotr" <a...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    news:4f1f0d4f$0$1214$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "pszestempca" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Sprawa prosta. Sąd wydał wyrok. Masz 7 dni na odwołanie. Jeśli uważasz,
    > że jesteś pokrzywdzony i masz na to jakieś dowody (zaznaczam dowody-np.
    > braki proceduralne), to się odwołujesz.

    Jak dotąd, to w Polsce mimo wszystko obwinionemu trzeba udowodnić winę, nie
    zaś obwiniony ma dostarczać dowody na swoją niewinność. Skoro gość
    korespondencji od Straży Miejskiej nie odebrtał, to jedyne co mu można
    zarzucić, to nieodebranie korespondencji - nie znam takiego wykroczenia.
    Jak ktoś zna, to niech podpowie. A jak nie znajdziemy takiego przepisu, to
    wystarczy wnieść sprzeciw podnosząc, że z powodu nieobecności nie odebrał
    korespondencji, toteż nie mógł na nią odpowiedzieć z oczywistych powodów. A
    skoro nie mógł odpowiedzieć, więc trudno mu przypisać winę.

    > Tylko czy warto tracić czas na całą sprawę (pisanie pism, konsultacje,
    > szukanie w internecie, wizyty w sądzie) dla niecałych 300 złotych?
    > Warto też przeczytać KP w Sprawach Wykroczeń.

    No właśnie - pasowałoby przed udzieleniem odpowiedzi przeczytać. Strażnikom
    Miejskim też by się jak widać przydało. Zdecydowanie warto. Jeśli Straż
    Miejska nie mogła wykonać z jego udziałem czynności, to powinna zastosować
    procedurę ustalenia miejsca pobytu, a nie domniemywać, że on odmówi podania
    danych na podstawie zwrotu niedoręczonego pisma.

    > Na przyszłośc jeźdź przepisowo lub sprawdzaj skrzynkę pocztową czy nie ma
    > awizo i będzie OK :-)

    Ale nie wiemy, kto z małżonków przekroczył prędkość, a niesprawdzanie
    skrzynki wykroczeniem nie jest.