  • 1. Data: 2003-01-28 19:51:14
    Temat: Wyrok(i) w zawiasach - czyt. sprawa p. poslanki
    Od: "Pasior" <p...@a...net>

    Witam szanownych grupowiczow.

    Czy ktos z Was moglby mi wyjasnic jak to mozliwe ze jedna z pan (niech kazdy
    zgadnie ktora) zasiadajacych w naszym parlsmecie ma dwa wyroki w
    zawieszeniu. Z tego co wiem to gdy ktos dorobil sie wyroku w zawieszeniu to
    powtorne wejscie w konflikt z prawem powoduje "odwieszenie" (czyli w moim
    mniemaniu udanie sie do paki) pierwszego wyroku. Wyrok skazujacy to CHYBA
    jest wejscie w konflikt z prawem?

    Druga sprawa to to ze wydaje mi sie ze wyrok w zawieszeniu to szansa "na
    poprawe" dla kogos kto zbladzil. Czy takie wyroki powinno sie orzekac w
    sprawach przeciwko recydywistom (ktos z wyrokiem na karku chyba tak powinien
    byc traktowany)?

    Prosze rozwiejcie moje watpliwosci i powiedcie ze JEDNAK zyjemy w panstwie
    praworzadnym bo mnie ku.wica (przepraszam za wylgaryzm ale oddaje w pelni
    muj nastroj) bierze.

    Pasior.

  • 2. Data: 2003-01-28 20:02:15
    Temat: Re: Wyrok(i) w zawiasach - czyt. sprawa p. poslanki
    Od: "Jendrek" <a...@h...krakow.pl>

    Zostaw Hojarską w spokoju. Ona taka biedna i NIEWINNA. Pazdrawlaju. Andrzej

  • 3. Data: 2003-01-28 20:23:16
    Od: "Pasior" <p...@a...net>

    Użytkownik "Jendrek" <a...@h...krakow.pl> napisał w wiadomości
    > Zostaw Hojarską w spokoju. Ona taka biedna i NIEWINNA. Pazdrawlaju.
    Andrzej

    Ok zalozmy ze p. posel mnei juz nie interesuje (wczesniej czy pozniej za cos
    beknie - co ja mam sie denerwowac). Pytanie co do zawiasow jednak pozostaje.

    Pasior

  • 4. Data: 2003-01-28 21:21:42
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    cos
    > beknie - co ja mam sie denerwowac). Pytanie co do zawiasow jednak

    Czesc!

    1. To nie jest tak, ze jak ktos zostanie skazany drugi raz to "wyrok sie
    automatycznie
    odwiesza". Sad zarzadza wykonanie zawieszonej kary, jezeli skazany w okresie
    proby popelnil PODOBNE przestepstwo UMYSLNE, za ktore orzeczono prawomocnie
    kare pozbawienia wolnosci.

    Jak widzisz duzo przeslanek musi byc spelnionych aby sie to stalo. Co to
    jest
    przestepstwo podobne? Oczywiscie reguluje to kodeks karny (zobacz
    art. 115 par. 3, tzw. slowniczek ustawy).

    Sad moze (ale juz nie musi) zarzadzic wykonanie kary, jezeli skazany w
    okresie
    proby razaco narusza porzadek prawny, popelnil inne przestepstwo itp, itd.
    Musi jednak o tym wiedziec... i musi mu sie chciec, a z tymi dwoma rzeczami
    jest troche gorzej w Polsce.

    Sprawdz sobie art. 75 KK

    2. Jezeli chodzi o recydiwste, to teraz w polskim prawie osoba taka jest
    tylko
    taki poprzednio skazany, ktory juz "siedzial", czyli odbyl juz przynajmniej
    6miesiecy
    kary pozbawienia wolnosci.

    Konrad

  • 5. Data: 2003-01-29 09:49:07
    Od: Jubei <j...@f...pl>

> [...]
    > tylko
    > taki poprzednio skazany, ktory juz "siedzial", czyli odbyl juz przynajmniej

    Nie tylko. Pan pisze o RECYDYWIE SZCZEGÓLNEJ (SPECJALNEJ)(art. 64 kk),
    natomiast jest jeszcze przecież regulacja dot. RECYDYWY OGÓLNEJ (art. 58
    §4 kk "Przepisu § 3 nie stosuje się do sprawcy występku umyślnego, który
    był uprzednio skazany na karę pozbawienia wolności na czas nie krótszy
    niż 6 miesięcy bez warunkowego zawieszenia jej wykonania", który wyłącza
    jedynie stosowanie tzw. sankcji zamiennej z art. 58 §3 kk).

    W przypadku recydywy ogólnej istotne jest SKAZANIE a nie WYKONANIE kary.

    Jubei