    From: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrok(i) w zawiasach - czyt. sprawa p. poslanki
    Date: Tue, 28 Jan 2003 22:21:42 +0100

    > Ok zalozmy ze p. posel mnei juz nie interesuje (wczesniej czy pozniej za
    cos
    > beknie - co ja mam sie denerwowac). Pytanie co do zawiasow jednak
    pozostaje.

    > Pasior

    Czesc!

    1. To nie jest tak, ze jak ktos zostanie skazany drugi raz to "wyrok sie
    automatycznie
    odwiesza". Sad zarzadza wykonanie zawieszonej kary, jezeli skazany w okresie
    proby popelnil PODOBNE przestepstwo UMYSLNE, za ktore orzeczono prawomocnie
    kare pozbawienia wolnosci.

    Jak widzisz duzo przeslanek musi byc spelnionych aby sie to stalo. Co to
    jest
    przestepstwo podobne? Oczywiscie reguluje to kodeks karny (zobacz
    art. 115 par. 3, tzw. slowniczek ustawy).

    Sad moze (ale juz nie musi) zarzadzic wykonanie kary, jezeli skazany w
    okresie
    proby razaco narusza porzadek prawny, popelnil inne przestepstwo itp, itd.
    Musi jednak o tym wiedziec... i musi mu sie chciec, a z tymi dwoma rzeczami
    jest troche gorzej w Polsce.

    Sprawdz sobie art. 75 KK

    2. Jezeli chodzi o recydiwste, to teraz w polskim prawie osoba taka jest
    tylko
    taki poprzednio skazany, ktory juz "siedzial", czyli odbyl juz przynajmniej
    6miesiecy
    kary pozbawienia wolnosci.

    Konrad