    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypożyczenie samochodu od osoby prywatnej
    Date: Wed, 6 Jun 2007 14:29:02 +0200

    On Sat, 2 Jun 2007, AL wrote:

    > Osoba wypozyczajaca, jak rowniez ja, to osoby fizyczne, nie prowadzace
    > dzialalnosci gospodarczej.
    > Chcemy zawrzec umowe wypozyczenia samochodu z ustalona kwota i terminem i
    > wszystko zalatwic zgodnie z prawem (ew.podatki), tak by na koncu moc calosc
    > tej kwoty przedstawic zakladowi ubezpieczen.
    >
    > Jakie kroki powinien poczynic wypozyczajacy by moc zawrzec taka umowe?
    >
    > Czy wystarczy z umowa wypozyczenia, podpisana przez dwie strony, udac sie do
    > US?

    A po co się udawać?

    > Pewnie osoba wypozyczajaca bedzie musiala odprowadzic podatek ?

    Jak na mój gust:
    - oczywiście :) (dochodowy)
    - w rachubę wchodzą DWA podatki.
    Ja tam bym proponował przejrzeć w archiwach .podatki sprawy związane
    z obowiązkiem prowadzenia uproszczonej ewidencji przychodów VAT.
    Bo podejrzewam iż wynajmujący na zostanie VATowcem chęci nie ma (i mocno
    by to było nieopłacalne), ale *obowiązek ewidencjonowania* istnieje (cele
    sprawdzania, czy nie przekroczono limitu kwotowego zwolnienia z VAT).

    > Czy taki podatek rozliczany jest na koncu roku, czy placi sie go na biezaco?

    Zaliczki na bieżąco.

    A w ogóle sprawy podatkowe są NTG - jest oddzielna grupa.
    Co do .prawo to nie wiem jak się ma wynajem np. do ubezpieczenia pojazdu.

    pzdr, Gotfryd