  • 1. Data: 2003-02-15 14:27:08
    Temat: Wypowiedzenie umowy zlecenie :)
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Witam.

    Jaki obowiazuje mnie okres wypowiedzenia, jesli mam umowe zlecenie na czas
    okreslony (6 miesiecy, pomijam fakt,ze jest to juz moja trzecia taka sama
    umowa w tej samej firmie)?

    W umowie nie mam wzmianki o sposobie i terminie wypowiedzenia.

    --
    * i tak koniec jest metr pod ziemia * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 2. Data: 2003-02-15 18:35:40
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy zlecenie :)
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@g...w.astercity.net> napisał w
    wiadomości news:slrnb4sjhs.1cb.papikUSUNmnie@cocoon.acn.waw.pl.
    ..
> [...]
    > * i tak koniec jest metr pod ziemia * Pawel -PAPIK- Pomorski
    > PAPIK - Positronic Android Programmed for Infiltration and Killing
    Poczytaj kodeks cywilny art. 734 i nastepne.
    A w szczególności art. 746
    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2003-02-15 18:39:44
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Sat, 15 Feb 2003 19:35:40 +0100, Grupy napisał/napisała:
    > Poczytaj kodeks cywilny art. 734 i nastepne.
    > A w szczególności art. 746

    Dzieki wielkie ! :)

  • 4. Data: 2003-02-15 19:26:47
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Sat, 15 Feb 2003 19:35:40 +0100, Grupy napisał/napisała:
    > Poczytaj kodeks cywilny art. 734 i nastepne.
    > A w szczególności art. 746

    nie rozumiem tylko czym moze byc "wazny powod" i jakie ew. kwoty mialbym ew.
    zaplacic pracodawcy ?
    Paranoja jakas ? Czyzbym byl przywiazany do pracodawcy do konca.. umowy ??
    Czy ktos ma jakis pomysl, bo ja wymiekam :)

  • 5. Data: 2003-02-15 20:01:21
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Papik" <p...@g...w.astercity.net> wrote in message
    ..

> [...]
    > Paranoja jakas ? Czyzbym byl przywiazany do pracodawcy do konca.. umowy ??
    > Czy ktos ma jakis pomysl, bo ja wymiekam :)

    Nie wymiękaj i się uspokój - przecież jest napisane jak wół, że możesz
    wypowiedzieć w każdym momencie. A że możesz ponieść konsekwencje szkody,
    którą tym wywołasz, to już inna sprawa, ale nie żadna paranoja, tylko
    całkiem chyba logiczne rozwiązanie. Dlaczego miałbyś dającemu zlecenie taką
    świnie podłożyć bezkarnie? Musi jeszcze wystąpić szkoda i należy ją
    udowodnić wraz z jej związkiem z twoim wypowiedzeniem więc nie panikuj. A
    'ważny powód' to w razie czego sąd rozstrzygnie... Nie znam orzeczeń -
    możesz sobie poszperać, jak Ci zależy :-)

    Depi.

  • 6. Data: 2003-02-15 21:47:28
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Sat, 15 Feb 2003 21:01:21 +0100, Marcin Olender napisał/napisała:
> [...]
    > 'ważny powód' to w razie czego sąd rozstrzygnie... Nie znam orzeczeń -
    > możesz sobie poszperać, jak Ci zależy :-)

    wiesz, niby nie jestem niezastapiony ale pracuje na tak kiepskich dla mnie
    warunkach,ze mam juz dosc tej pracu.. o przepraszam -UMOWY..
    Mam byc w firmie 4h dziennie i czekac az ktos laskawie zadzwonia a w umowie
    nie ma o tym mowy. Sprawa nadgodzin tez jest "na gebe".
    Jesli mnie nie bedzie to na pewno firma poniesie "jakies" straty: np. umowy
    serwisowe, bo ktos, kto to po mnie przejmie "z marszu" NA PEWNO sobie nie
    poradzi :/
    Wiec udowodnienie przez firme szkody jaka ja im wyrzadze "naglym" odejsciem
    ma sie nijak do ew. "waznego" powodu niedostatku praw i kasy z ich strony :/

  • 7. Data: 2003-02-16 10:05:15
    Od: Ender <m...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Papik napisał:

> [...]
    > Paranoja jakas ? Czyzbym byl przywiazany do pracodawcy do konca.. umowy ??
    > Czy ktos ma jakis pomysl, bo ja wymiekam :)

    A ja bym poszedł w kierunku Kodeksu Pracy. Zapoznaj się z Art. 22.

  • 8. Data: 2003-02-16 10:26:12
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Sun, 16 Feb 2003 11:05:15 +0100, Ender napisał/napisała:
    > A ja bym poszedł w kierunku Kodeksu Pracy. Zapoznaj się z Art. 22.

    W morde.. robia mnie w trabe :(
    Mam podpisana umowe zlecenie, nadgodziny wyplacaja mi 1/1 (1 nadgodzina = 1
    godzina dnia wolnego), pracuje w miejscu wskazanym przez pracodawce, stala
    liczbe godzin w tygodniu itd. etc. a przepis mowi :

    Art. 22. § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do
    wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego
    kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a
    pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.

    § 11. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na
    podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy.

    Stad wniosek,ze forse za moje nadgodziny ktos sobie bierze do kieszeni :(

    Czy ktos ma pomysl jak mam taka sytuacje rozwiazac bezbolesnie?

    Dziekuje za podanie art. do ktorych nalezalo zerknac.. :(

  • 9. Data: 2003-02-16 17:08:12
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Papik" <p...@g...w.astercity.net> wrote in message
    ..

    > Czy ktos ma pomysl jak mam taka sytuacje rozwiazac bezbolesnie?

    Nie istnieję - tylko pówództwo o ustalenie itnienia stosunku pracy. Czyli
    długi proces z pracodawcą ( byłym ).

    Depi.

    PS. Umowa zlecenia nie daje ci prawa do żadnych nadgodzin. To _nie jest_
    umowa o pracę.

  • 10. Data: 2003-02-19 11:22:36
    Od: "Winiar" <w...@w...pl>

    Witam,
    Etam długi proces, wystarczy powództwo i propozycja ugody za np. 60%
    roszczenia - 90/100 pracodawców wybiera mniejsze zło.
    Winiar