  • Data: 2007-12-04 10:48:48
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy pracy z art.23-1
    Od: Olgierd <n...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 04 Dec 2007 11:36:45 +0100, Henry(k) napisał(a):

    > Myli Ci się chyba praca z niewolnictwem. Pracę można wykonywać na wiele
    > sposobów.
    > Ja pracuję bezpośrednio z klientem, inni koledzy zdalnie - choć mamy te
    > same stanowiska. Gdyby mnie teraz ktoś "przeniósł" i musiałbym pracować
    > z firmy zdalnie to byłbym bardzo niezadowolony, choć nawet umowa by mi
    > się nie zmieniła, bo cały czas były by to te same "warunki na których
    > mnie zatrudniono". Więc nie można winić sądy o to, że są bardziej
    > życiowe niż przepisy.

    Rzecz w tym, że Johnoson ma rację - zmiana, której naprawdę pracownik
    mógłby się czepić wymagałaby wypowiedzenia bądź porozumienia
    zmieniającego, a wówczas przysługuje mu uprawnienie zarówno do żądania
    uznania jego za bezskuteczne itd., jak i ew. do odprawy.
    Działania wyprzedzające w odniesieniu do transferu dokonanego na podst.
    art. 23(1) kp to jest przegięcie.

    PS Twoja zmiana zapewne także wymagałaby wypowiedzenia bądź porozumienia
    zmieniającego, chyba że wynika to po prostu z organizacji pracy, bo ta
    akurat nie podlega ocenie sądu :-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/