  • 1. Data: 2005-03-17 17:56:07
    Temat: Wypowiedzenie umowy
    Od: "Krzysztof K" <k...@s...com>

    Witam

    Czy jeśli napisałem coś takiego do pewnej firmy listem poleconym:
    "Z dniem xx.xx.xxxx zrywam warunki umowy _tutaj_nazwa_umowy_ z powodu
    _i_tutaj_powody_"

    Czy ta treść przez sąd może być uznana jako wyrażenie woli wypowiedzenia
    umowy ?
    Podobno należy badać intencje a nie treść...
    Bardzo mnie to interesuje, bo dostałem odpowiedź od pewnej firmy, że firma
    nie wyraża zgody na rozwiązanie
    umowy ze względu na podany przeze mnie powód.

    Powodem była niesatysfakcjonująca mnie współpraca - może to mój błąd że nie
    chciałem się rozpisywać, ale firma
    dostała dokładniejsze powody (było ich bardzo dużo...) na maila.

    Może znacie jakieś stronki gdzie mógłbym poszukać coś na ten temat ? Bo
    google.pl niestety milczy, lub podaje nie to
    o co mi chodzi... (np. interpretacje art. 395 kc)

    W umowie nie było podanej zasady jej rozwiązania, więc na pewno mogłem to
    zrobić ogólnie - ale czy dobrze ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-17 18:19:03
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > W umowie nie było podanej zasady jej rozwiązania, więc na pewno mogłem to
    > zrobić ogólnie - ale czy dobrze ?

    Nie wiem o jakiej konkretnie umowie mówisz, powyższe zdanie nie dotyczy
    wszystkich umów (np. nie dotyczy niektórych umów o pracę na czas określony).

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2005-03-17 18:30:41
    Od: "Krzysztof K" <k...@s...com>

    > Nie wiem o jakiej konkretnie umowie mówisz, powyższe zdanie nie dotyczy
    > wszystkich umów (np. nie dotyczy niektórych umów o pracę na czas
    > określony).

    To był chyba rodzaj umowy o dzieło, przedmiotem było stworzenie n utworów
    muzycznych i przeniesienie praw wykonawczych na wydawce. Czas trwania umowy
    nie był określony.
    Była też druga umowa dotycząca tego samego, ale przenosząca prawa majątkowe
    do wszystkich stworzonych utworów - ta jest na czas 25 lat.