  • 1. Data: 2003-10-15 10:06:33
    Temat: Wypłata odszkodowania przez PZU - pilne
    Od: "Magdalenkaaa" <m...@p...onet.pl>

    Jechałam po wiejskiej żwirówce z prędkością 55 km na godz, gdy z
    podporządkowanej zaczął wyjeżdzać rolnik. Rolnik, święta krowa, nie raczył
    nawet się rozejrzeć, tylko dawaj na drogę. Miałam do wyboru : albo puknąć go w
    bok, albo odbić na lewe pobocze.Odbiłam. Potem chciałam wrócić na drogę, ale na
    drodze przyczepność żadna, zniosło mnie na prawe pobocze. Tam była piekna
    dziura i urwało mi zawieszenie. samochód zaczął tańczyć. wylądowałam z pół
    roczynm dzieckiem w rowie, w lesie. Dziękowałam Bogu, że jechałam tak wolno.
    Wezwałam policję, która wlepiła facetowi mandat. Sama zaś pognałam do PZU. I tu
    się zaczęło. okazało się, że samochód ( 17 letnie AUDI ) do naprawy sie nie
    nadaje. Ale: PZU ( po ekspertyzie ich jakiejś wewnętrznej ) UZNALI MNIE ZA
    WSPOLWINNA WYPADKU. W związku z tym nie wiem, czy nalezy mi się odszkodowanie (
    rolnik miał OC ) a jeśli tak, to ile, i co z tym robić. Nie czuje się winna,
    wręcz przeciwnie. Dodam, że mam prawo jazdy 5 lat i do tej pory bezwypadkową
    jazdę. Ja chcę tylko swoje odszkodowanie....

  • 2. Data: 2003-10-15 14:26:33
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania przez PZU - pilne
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Magdalenkaaa" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jechałam po wiejskiej żwirówce z prędkością 55 km na godz,

    A nie było to czasem 59,4 km/h ???

    >gdy z podporządkowanej zaczął wyjeżdzać rolnik.

    Należało się wówczas zatrzymać.

    Rolnik, święta krowa, nie raczył

    >Ale: PZU ( po ekspertyzie ich jakiejś wewnętrznej ) UZNALI MNIE ZA
    > WSPOLWINNA WYPADKU.

    Przyczepili się do prędkości?

    >Dodam, że mam prawo jazdy 5 lat

    Czyli tyle co nic. Najgorszy okres kiedy ma się wysokie mniemanie o swoich
    umiejętności, wzrastającą pewność siebie i b.mało złych doświadczeń czyli
    tzw.otrzaskania i wyobraźni.
    Po wiejskiej "żwirówce" jeżdżę nie szybciej niż 40 km/h a mam prawko od
    ćwierć wieku (i trzy kolizje przebyte).

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2003-10-15 14:43:23
    Od: "K w I" <c...@p...pl>

    PO co takie komentarze, panie Leszek?

    A wracając do problemu: odwołanie od decyzji PZU, jeśli taowa już jest.
    Jeśli nie - trzymać się swojej wersji o zajechaniu drogi - przecież rolnik
    dostał mandta, Policja nie uznała Pani za winną, bo tez by był mandat...

  • 4. Data: 2003-10-15 16:25:56
    Od: lukasz_p <l...@W...pl>

    Użytkownik Magdalenkaaa napisał:
> [...]
    > wręcz przeciwnie. Dodam, że mam prawo jazdy 5 lat i do tej pory bezwypadkową
    > jazdę. Ja chcę tylko swoje odszkodowanie....

    Jak PZU uzasadnilo swoje twierdzenie?

    --
    pozdrawiam
    lukasz_p

  • 5. Data: 2003-10-15 16:27:23
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "K w I" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
    > PO co takie komentarze, panie Leszek?

    Aby dojść prawdy panie...no właśnie.Wstydzisz się podpisać?

> [...]
    > dostał mandta, Policja nie uznała Pani za winną, bo tez by był mandat...

    Policja nie ustala "winnego".Przyjeżdża i karze za wykroczenie. W tym
    przypadku ukarała rolnika za nieustąpienie pierwszeństwa w trakcie włączania
    się do ruchu bo było to oczywiste.Na temat nie dostosowania prędkości
    autorki posta się nie wypowiedzieli.

    Pozdr
    Leszek

  • 6. Data: 2003-10-15 16:29:03
    Od: lukasz_p <l...@W...pl>

> [...]

    W związku z tym nie wiem, czy nalezy mi się odszkodowanie (
    > rolnik miał OC ) a jeśli tak, to ile, i co z tym robić. Nie czuje się winna,

    A PZU tylko Cie poinformowalo, ze jestes "wspolwinna" i nic wiecej???
    (np. odnosnie odszkodowania)
    Masz od nich jakies np. pismo? Jesli tak, to co w nim jest?

    --
    pozdrawiam
    lukasz_p

  • 7. Data: 2003-10-15 18:20:11
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

    Leszek wrote:
    > Użytkownik "K w I" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Aby dojść prawdy panie...no właśnie.Wstydzisz się podpisać?

    Powinienes zaczac od uzupelnienia swojego podpisu o male slowko.
    To tak wiele by uproscilo.
    I jak dumnie brzmi - "troll Leszek"

    Marek

  • 8. Data: 2003-10-15 18:23:42
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl> napisał w wiadomości

    > Powinienes zaczac od uzupelnienia swojego podpisu o male slowko.
    > To tak wiele by uproscilo.
    > I jak dumnie brzmi - "troll Leszek"

    Twój nie związany z wątkiem post to właśnie trolling w czystej
    postaci..początkujący trollu:)
    A może nie masz nic do powiedzenia a po prostu chcesz zaistnieć??Nikt cię
    nie kocha i wogóle ? :)))

    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2003-10-15 18:53:06
    Od: "Ostap" <a...@w...pl>

    | Policja nie ustala "winnego".Przyjeżdża i karze za wykroczenie.
    Art. 1 par. 2 k.w. Nie popełnia wykroczenia sprawca czynu
    zabronionego, jeżeli nie można mu przypisać winy w czasie czynu.
    Art. 5 k.w. Wykroczenie można popełnić zarówno umyślnie, jak i
    nieumyślnie [...]
    Policja nie ma prawa karać niewinnych. Prawdą jest jednak, że na
    miejsce niekiedy przyjeżdża.
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-10-15 21:51:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Oct 2003, Ostap wrote:

    >+ Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> [...]
    >+ | Policja nie ustala "winnego".Przyjeżdża i karze za wykroczenie.
    >+ Art. 1 par. 2 k.w. [...]
    >+ Policja nie ma prawa karać niewinnych.

    Domniemuję Leszek chciał powiedzieć że policja *ma prawo*
    *nie karać* winnego, szczególnie jeśli nie ustaliła winy.
    Po polsku: fakt nieukarania nie oznacza braku winy.
    Może być ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd