    From: "wirtualna" <w...@w...pl.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypłata odszkodowania przez PZU
    Date: Mon, 15 Dec 2003 22:26:49 +0100

    news:brfued$4qo$1@topaz.icpnet.pl...
    > Jeśli świecące słonce miałoby usprawiedliwiać wjazd na skrzyżowanie przy
    > czerwonym świetle to...ja chcę do domuuuu!!!
    > Jeśli nie widzisz jakie jest światło to się zatrzymaj .Za takie gadanie
    > o słońcu i d..Maryni po spowodowaniu wypadku powinni zatrzymywać prawo
    > jazdy.

    Leszku, po to ubezpieczasz wlasna wine, aby byc zabezpieczonym na taki
    wypadek - OC czy deliktowa czy kontraktowa - tez sie ubezpiecza - tu ma
    znaczenie losowosc zdarzenia.

    Wiesz, jesli slonce kogos oslepi a ten nie zauwazy przez to zmieniajacego
    sie wlasnie swiatla z zielonego na czerwone, to nie jest RAZACE niedbalstwo.
    Mogl wogole nie zauwazyc sygnalizatora. Nie rozstrzygamy czy sprawca jest
    winien czy nie, tylko czy mu sie nalezy odszkodowanie. Przedmiotem
    ubezpieczenia AC sa:
    1. dzialanie osoby trzeciej (kradziez, wandalizm...)
    2. sil przyrody (spadajace drzewa, gradobicie...)
    3. winy wlasnej

    zauwaz, ze nie ma wypadku drogowego, w ktorym sprawca nie zlamie przepisow
    prawa o ruchu drogowym - NIE MA. Zawsze "niezachowa szczegolnej
    ostroznosci", nie ustapi pierwszenstwa czy nie zachowa bezpiecznej
    odleglosci. Nie utozsamiaj zlamania przepisow z razacym niedbalstwem, gdyz
    to nie jest to samo.

    p.
    W,

    ps. coby ostudzic emocje - to nie mnie dotyczy ta sprawa (to tylko znany mi
    przyklad)